شفیع‌پور: با فراهم آوردن زیرساخت‌های آموزشی می‌توان دانش‌آموزان را به سمت مهارت‌آموزی سوق داد

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ساخت فضاهای آموزشی متناسب بیشتر را برای توسعه رشته‌های مهارت محور مهم دانست.

کد مطلب: ۹۶۹۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
شفیع‌پور: با فراهم آوردن زیرساخت‌های آموزشی می‌توان دانش‌آموزان را به سمت مهارت‌آموزی سوق داد

نشست شورای آموزشی معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

میررضا شفیع‌پور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره فعالیت‌های انجام شده در حوزه فنی و حرفه‌ای و تاکید بر اجرای صحیح تبصره 75 گفت: زمانی که در برنامه توسعه سخن از گسترش رشته‌های مهارت محور می‌شود باید همه عوامل موثر در فراهم آوردن شرایط این امر مهم در کنار یکدیگر باشند، فلذا سازمان نوسازی به کمک خیرین مدرسه‌ساز نیز نسبت به ساخت هنرستان‌هایی با امکانات مناسب اهتمام بیشتر داشته باشند تا فضای مناسب برای سوق دادن دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارت محور ایجاد شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران توانسته است برنامه ایده‌های برتر را در یک طرح ملی با عنوان جشنواره خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی ارائه کند، افزود: استفاده از ظرفیت جشنواره فیلم رشد و تلفیق آن با برنامه بوم می‌تواند ضمن ایجاد فضای نشاط و شادابی ،در دستیابی سریعتر به اهداف آموزشی موثر باشد.

شفیع‌پور در ادامه برنامه تعالی را مبنای عمل معاونت متوسطه استان معرفی کرد و با اشاره به حجم بالای فعالیت‌های حوزه پرورشی، و ساختار برنامه ملی گفت: باید تلاش کنیم همه فعالیت‌ها که در ساختار ساحت‌های شش‌گانه تعریف می‌شود در کتاب‌های درسی منعکس شود تا شرایط اجرا داشته باشد.

این مقام مسول اجرای با کیفیت جشنواره نوجوان خوارزمی و آمیختگی آن با برنامه بوم را در اولویت فعالیت‌همکاران متوسطه اول عنوان کرد و همچنین فرایند ارزیابی همکاران توسط سرگروهای آموزشی را مهم دانست و در ادامه گفت: اجرای فوق برنامه‌ها برای دروس هدف در متوسطه دوم نیز باید در اولویت فعالیتها‌ قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار