رزمایش ۱۰۰ هزار نفری بسیج در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ارومیه (پانا) - معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: رزمایش ۱۰۰ هزار نفری جوانان بسیج آذربایجان‌غربی در هفته بسیج امسال برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۹۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد

تقی نجمی امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته بسیج برگزار شد با تبریک ۴۰ سالگی بسیج اظهار کرد: شعار امسال هفته بسیج « ۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت» نامیده شده است.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به ضرورت تشکیل بسیج تاکید کرد و در سال ۵۷، بسیج مردمی به طور خودجوش تشکیل شد، اما امام راحل (ره)به صورت رسمی در سال ۵۸ دستور تاسیس بسیج مستضعفان را داد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: بسیج در عرصه‌های مختلف از اول انقلاب نقش‌آفرینی و به میدان آمده و با بصیرتی که با رهبری امام راحل (ره) داشت، بسیج با غائله‌های مختلف مبارزه کرد و در جنگ تحمیلی نیز، هشت سال با صدام نبرد کرده تا اینکه به پیروزی رسید.

وی بیان کرد: در جریان فتنه‌های مختلف مانند فتنه ۷۸ و ۸۸ و جنگ نرم نیز، بسیج پا به میدان گذاشته و دشمن را با مبارزات خود مایوس و ناامید کرد و هم‌اکنون نیز در بحث اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی تلاش بسیاری کرده است.

نجمی اظهار کرد: امسال ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته بسیج در سطح آذربایجان‌غربی در ۱۷ شهرستان استان اجرا می‌شود که دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا و‌ نیز یادواره‌های مختلف شهدا از جمله آنها است.

وی بیان کرد: از اهم برنامه‌های هفته بسیج، نشست صمیمی فرماندهان حوزه‌های مختلف با فرمانده شهدای استان است و از سوی دیگر با ائمه جمعه سراسر استان نیز دیدار و گفت‌وگو می‌شود.

نجمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی اقتصادی و مقاومتی بسیج در روز پنجشنبه هفته آینده در پارک جنگلی ارومیه تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: امسال در هفته بسیج، پرچم انقلاب توسط ریش‌سفیدان بسیجی به جوانان بسیج تحویل شده و از سوی دیگر، رزمایش بزرگ و ۱۰۰ هزار نفری شکوه و اقتدار و مقاومت بسیجیان در استان و در ارومیه نیز با حضور ۱۲ هزار نفر در روز پنجم آذر برگزار و سبب ناامیدی و یاس دشمنان می‌شود.

نجمی از افتتاح ۴۰ واحد محروم خبر داد و گفت: امسال در روستاها و ‌مناطق صعب‌العبور سراسر استان، این واحدها به صورت نمادین افتتاح می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار