مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی : آمار مسافر پروازهای خارجی فرودگاه تبریز ۴۲ درصد افزایش یافت

تبریز (پانا) - مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی از افزایش ۴۲ درصدی آمار مسافر پروازهای خارجی فرودگاه تبریز در مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۹۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی : آمار مسافر پروازهای خارجی فرودگاه تبریز ۴۲ درصد افزایش یافت

رامین آذری گفت: آمار مسافرت های خارجی فرودگاه تبریز در مهر ماه سالجاری به ۱۷۰۰۵ نفر رسید که نسبت به تعداد ۱۱۹۵۸ مدت مشابه سال قبل از رشدی ۴۲ درصدی برخوردار است.

وی افزود: طبق آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، تعداد پرواز خارجی این فرودگاه نیز در این مدت از تعداد ۱۰۳ پرواز به ۱۱۶ پرواز رسیده است که نشان دهنده رشدی ۱۳ درصدی است و میزان بار جابه جا شده نیز از رشد ۴۶ درصدی برخوردار است.

مدیرکل فرودگاههای آذربایجان شرقی همچنین اعلام کرد: آمار تعداد مسافر جابه جا شده پروازهای داخلی از فرودگاه تبریز نیز از ۱۰۱ هزار و ۱۲۶ نفر در مهر ماه سال قبل به تعداد ۱۱۲ هزار و ۱۵۵ نفر در سالجاری رسیده است که رشدی ۱۱ درصدی را نشان می دهد.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در ارتفاع ۱۴۹۴ متری از سطح دریا در زمینی به مساحت ۵۲۹ هکتار در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت ↵ℵ↔n sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی خصوصاً پروازهای عبوری بین المللی (↵↑↔r fly) که اکثراً از مبدا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود، نقش بسیار مهمی دارد.

پروازهای روزانه فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به طور میانگین ۴۴پروازداخلی و ۶ پروازخارجی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار