خدابنده: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان از اولویت های اصلی آموزش و پرورش محسوب می شود

مشهد (پانا)-با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی این اداره کل، گردهمایی و نشست تخصصی کارشناسان و مدیران مدارس شاهد و ایثارگران استان در مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۹۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
خدابنده:  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان از اولویت های اصلی آموزش و پرورش محسوب می شود

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این مراسم گفت: یکی از اولویت های کاری آموزش و پرورش استان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان است چرا که این موضوع یکی از موضوعات فرهنگی و اعتقادی مهم کشور محسوب می شود.

وی افزود: خدمت رسانی به فرزندان معزز شاهد، جانباز، آزاده و ایثارگر برای ما به نوعی عبادت و افتخار است و یک توفیق بزرگ محسوب می شود چرا که استقلال، امنیت، عزت و اقتدار کشور عزیزمان مرهون رشادت ها و فداکاری های پدران این دانش آموزان عزیز است.

خدابنده تصریح کرد: همه ما در آموزش و پرورش یک هدف بزرگ را دنبال می کنیم و آن تعلیم و تربیت تمام ساحتی است که باید در تمام مدارس اجرایی و عملیاتی شود اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که تعلیم و تربیت تمام ساحتی در مدارس شاهد و ایثارگران سریع تر و بهتر تحقق می یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: کیفیت کار آموزشی و پرورشی در مدارس شاهد بالاست و انتظار ما و جامعه بر این است که این مدارس رشد و ارتقاء بیشتری پیدا کند و در این بین موثرترین و کلیدی ترین عنصر در جهت اجرای با کیفیت برنامه های مختلف، مدیر مدرسه است که نقشی بی بدیل را ایفا می کند.

وی با اشاره به شعار سال تحصیلی 99-98 آموزش و پرورش استان با عنوان "امیدآفرینی، مشارکت پذیری و مهارت آموزی" گفت: القاء امید به نسل نوجوان و جوان بر ما تکلیف است و باید امید را در جوانان و در جامعه زنده نگه داریم. مشارکت پذیری و مشارکت جویی از خواسته های سند تحول بنیادین است و اگر قرار است مشارکت اجتماعی افزایش یابد این مهم باید از مدارس آغاز شود و حضور اولیاء و مربیان در تصمیم گیری های مدرسه بسیار مهم است و بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و در نهایت مهارت آموزی و رویکرد کارآفرینی، تولید و اشتغال زایی به آینده بهتر این سرزمین کمک خواهد کرد.

خدابنده خاطرنشان کرد: بر طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب نوجوانان و جوانان هستند و این بیانیه بیشتر از هر جای دیگری در دستگاه تعلیم و تربیت محقق خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سه توصیه مهم به جوانان دارند که گام برداشتن در مسیر علم، دانش و پژوهش، توجه ویژه به اخلاق و معنویت که با تعلیم و تربیت تمام ساحتی محقق خواهد شد و در نهایت سبک زندگی اسلامی از توصیه ها و تاکیدات ایشان به جوانان کشور محسوب می شود و ما وظیفه داریم در مدارس این بستر را آماده و مهیا نماییم و خوشبختانه این بستر و زمینه در مدارس شاهد آماده تر است.

قابل ذکر است است در ابتدای این مراسم برزخی فریمانی رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بیش از 35 هزار دانش آموز استان در 120 مدرسه شاهد و ایثارگران مشغول به تحصیل هستند و بیش از 90 درصد این دانش آموزان جزو خانواده معزز ایثارگران محسوب می شوند.

وی افزود: مدارس شاهد مدارس عادی هستند که ماموریت و وظایف خاصی به آن سپرده شده است و ما تلاش داریم در جهت ارتقاء بیشتر این مدارس گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار