"المپیادهای درون مدرسه ای"بهترین مسیر برای شناسایی استعدادهای ورزشی در میان دانش آموزان است

مشهد(پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی در ششمین دوره المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای این برنامه را بهترین مسیر برای شناسایی استعدادهای ورزشی در میان دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۹۶۹۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
"المپیادهای درون مدرسه ای"بهترین مسیر برای شناسایی استعدادهای ورزشی در میان دانش آموزان است

صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت این سازمان با اشاره به اینکه تلاش شده است تمام فعالیت های تعریف شده در حوزه تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان مدرسه محور باشد عنوان کرد : در خصوص المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای، دو نوع فعالیت تعریف شده که در حاشیه کلاس درس فعالیت‌هایی را در درون مدرسه ایجاد کرده‌ایم و فعالیت‌هایی را نیز در خارج از مدرسه پیگیری می‌کنیم که شامل کانون‌های ورزشی، مدارس تخصصی ‌و... است، در این زمینه بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان شرکت می‌کنند.

وی "المپیاد های دورن مدرسه ای " را مسیر بهترین استعدادیابی ورزشی در میان دانش آموزان دانست و افزود : در سال تحصیلی گذشته در مسابقات ورزشی منطقه ای حدود ۳۰ هزار نفر شرکت کردند و هشت هزار و 509 نفر نیز در مسابقات استانی شرکت داشتند و پس از برگزاری مسابقات، منتخبین به مسابقات کشوری راه پیدا کردند که این مسیر استعدادیابی ماست. رقابت‌های جهانی هم اگر برگزار شود شرکت می‌کنیم.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش ‌و پروش‌ خراسان رضوی در ادامه یادآور شد: سال گذشته دختران خراسان رضوی اولین‌بار به رقابت‌های جهانی کرواسی اعزام شدند و اولین مدال را در این رشته داشتیم. ۲۱۲ نفر را در تابستان سال جاری اعزام کردیم که ۱۵۰ نفر دارای مدال و رتبه برتر بودند. از این ۱۵۰ مدال، ۴۳ طلا، 42 نقره و ۶۵ برنز بوده‌ است.
وی با اشاره به اینکه تیم فوتسال دانش‌آموزی خراسان رضوی نیز، سال گذشته مقام اول را در بخش مردان کسب کرد، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم امسال هم به عنوان نماینده کشور بتوانیم تیم خراسان‌رضوی را به مسابقات دانش‌آموزی فرانسه اعزام کنیم و این تیم هم مقام خوبی را کسب کنند.
در ادامه این مراسم سید رضا خاتم پور ،مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد نیز با بیان اینکه تربیت زیستی و بدنی یکی از مهم ترین ساحت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است عنوان کرد:امیدواریم با برگزاری و اجرای درست المپیادهای درون مدرسه ای مسیر شناسایی و پرورش استعداد های دانش آموزی در حوزه ورزش هموار گردد و دانش آموزان عزیزمان بتوانند در آینده نیز همچون گذشته در صحنه های ملی و بین المللی افتخار آفرینی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار