تشویق دانش آموزان به امر کتابخوانی رسالت مهم آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: یکی از رسالتهای سنگین و پر اهمیت آموزش و پرورش تسهیل شرایط برای عادت دادن نسل نوجوان به امر کتابخوانی است.

کد مطلب: ۹۶۹۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تشویق دانش آموزان به امر کتابخوانی رسالت مهم آموزش و پرورش است

آیین تجلیل از فعالان فرهنگی و دانش آموزان حوزه کتاب و کتابخوانی صبح امروز در محل سالن خانه مطبوعات استان برگزار شد.

«قدرت اله قاسمی» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در این مراسم اظهار داشت: همه فرهنگ ها و تمدنها با کتاب آغاز می شود و با کتاب رشد می کند.

وی افزود: پیامبر اسلام عزیز رسالتش را با خواندن و معجزه اش را کتاب و حرمت قلم را با سوگند به آن تبیین کرده است.

قاسمی بیان کرد: امروز یکی از رسالتهای سنگین و پر اهمیت آموزش و پرورش تسهیل شرایط برای عادت دادن نسل نوجوان به امر کتابخوانی است.

این مقام مسئول گفت: امروزه به جهت حضور فراگیر رسانه های الکترونیکی مردم کمتر رغبت نشان می دهند تا اوقات خویش را با کتاب و کتابخوانی خوش بدارند ولی باید تلاش کرد این موضوع را در بین نوجوانان و دانش آموزان نهادینه شود چراکه امر مطالعه از نیازهای اساسی و ضروری یک زندگی سالم و منطقی به شمار می رود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: در این راستا آموزش و پرورش در تلاش است با انجام فعالیتها و برنامه های متعدد نسبت به احیای جایگاه مطالعه قدم بردارد از جمله تشکیل نمایشگاههای کتاب دانش آموزی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، بازدید از کتابخانه‌های شهر، فراخوان های متعدد با محور پژوهش و تحقیق.

وی ادامه داد: یکی از اصولی ترین روش ها برای اینکه دانش آموزان با امر مطالعه انس بگیرند، تقویت کتابخانه های کلاسی در مدارس ابتدایی است که ما همچنان چشم انتظار همه مسؤولان و خیران در این حوزه هستیم چراکه سرمایه گذاری در این حوزه یعنی تقویت اندیشه و باور آینده سازان با تکیه بر روشهای علمی و منطقی.

ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با بیان اینکه توسعه اقتصاد، سیاست و امور بین الملل در گرو توسعه فرهنگی است؛ گفت: متاسفانه سرانه مطالعه کتاب در ایران تنها ۱۳دقیقه است.

وی خاطر نشان کرد: علت اصلی پیشرفت در تمامی کشور های توسعه یافته، سرمایه گذاری در فرهنگ است.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه مصرف فرهنگی جامعه ما پایین است؛ اظهار کرد: آموزش و پرورش در توسعه فرهنگ مطالعه کتاب نقش اساسی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: انشا دانش آموزان مبدأ کتاب است و آنها نویسندگان آینده هستند.

وی با اشاره به اینکه همه بر خدا قسم می خورند و خداوند بر قلم قسم می خورد؛ بیان کرد: کتاب خوب باید گره گشایی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار