در گفت و گو با پانا

رمضانی: هدف از اجرای طرح سینما در مدارس کمک به صنعت سینمایی کشور است

بر مدرسه محوری برنامه ها تاکید داریم

تبریز (پانا) - مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت که هدف از اجرای طرح سینما در مدارس این است که اهم دانش آموزان فیلم بیشتری ببینند و هم صنعت فیلم سازی در کشور رشد کند.

کد مطلب: ۹۶۹۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
رمضانی: هدف از اجرای طرح سینما در مدارس کمک به صنعت سینمایی کشور است

علی رمضانی در حاشیه آیین افتتاح دستاوردهای کانون های فرهنگی و تربیتی آذربایجان شرقی در تبریز در گفت و گو با خبرنگار پانا در خصوص برنامه های آموزش و پرورش برای جریان سازی گام دوم انقلاب بیان کرد: بعد از بیانیه مقام معظم رهبری در زمینه گام دوم انقلاب که مخاطب اصلی سخنان ایشان جوانان بود و به جهت این که آموزش و پرورش بیشترین جوانان و بیشترین نقش را در این کار دارد کارگروهی در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد و مسئولیت هایی برای حوزه ها و معاونت های مختلف ترسیم شد.

وی ادامه داد: دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب در تشکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان قرار دارد و در این زمینه تصمیم ما بر این است که محتوا تولید کنیم و در اختیار معلمان و مربیان قرار دهیم تا مطالعه کنند و حتی دوره های ضمن خدمت ویژه ای برای معلمان داریم تا بدانند چه وظایفی برعهده دارند تا به دانش آموزان کمک کنند که برای گام دوم انقلاب آماده شوند و به طور حتم دانش آمو زان به جهت روحیه جوان و شادابی که دارند می توانند به ما در طی این مسیر کمک کنند.

مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با نحوه برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان در سال تحصیلی جاری گفت: در حال حاضر بخشنامه جدید مسابقات فرهنگی و هنری آماده است و سیاست ما بر این است که مسابقات فرهنگی و هنری در مدرسه برگزار شود و در مدرسه جشن گرفته شود و دانش آموزان با حضور اولیاء تجلیل شوند و آثار دانش آموزان در درون مدارس به نمایش گذاشته شود و این گونه نباشد که دانش آموز بدون این که در مسابقات مدرسه شرکت کند به جهت این که توانمندی خاصی دارد به مراحل بالاتر راه یابد.

رمضانی با بیان این که ما بر این موضوع که دانش آموزان در مدارس فعالیت کنند بسیار مصر هستیم، ادامه داد: هفته ای به نام هفته تئاتر و سرود در مدارس داریم که هدف ما جریان سازی نشاط و شادابی در مدارس است و همچنین می خواهیم با این کار ادبیات و فرهنگی محلی را احیاء کرده و گسترش دهیم و دانش آموزان با بزرگان منطقه خود آشنا شوند. یک سال این برنامه را اجرا کردیم که با استقبال زیادی مواجه شد.

وی در مورد پرسش خبرنگار پانا در خصوص طرح سینما در مدارس گفت: این طرح از سال 94 با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شروع شد و امسال نیز با همکاری حوزه سازمان پژوهش و برنامه ریزی ادامه می یابد و هدف از اجرای طرح این است که فیلم هایی را که در مدارس و کانون ها توسط دانش آموزان تولید می شود را در مجتمع های فرهنگی پخش کنیم تا مورد نقد قرار بگیرند.

مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین در نظر داریم فیلم های که با نظارت و هماهنگی وزارت تولید می شود و نگاه تربیتی در آن ها رعایت می شود را در مدارس پخش کنیم تا همه دانش آموزان فیلم را ببینند و با حضور عوامل تولید فیلم اعم از کارگردان و بازیگران، فیلم مورد نقد قرار بگیرد تا هم دانش آموزان فیلم بیشتری ببینند و هم صنعت فیلم سازی در کشور رشد کند و این نیازمند این است که سازمان سینمایی فارابی و وزارت ارشاد به آموزش و پرورش کمک کنند.

رمضانی گفت: علاقمند هستیم اگر سازمان های صنفی سینمایی به ما کمک کنند دانش آموزان را برای تماشای فیلم ها در شیفت صبح که مخاطب کمتری دارد ببریم تا فیلم ببینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار