گیلان میزبان کنفرانس بین المللی محاسبات نرم شد

رشت ( پانا) - رئیس روابط عمومی دانشگاه گیلان از برگزاری سومین کنفرانس بین المللی محاسبات نرم در این دانشگاه خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۹۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
گیلان میزبان کنفرانس بین المللی محاسبات نرم شد

یه گزارش پانا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه گیلان : سومین کنفرانس بین المللی محاسبات نرم با همکاری دانشگاه گیلان، انجمن سیستم های هوشمند ایران و انجمن سیستم­‌های فازی ایران بیست و نهم و سی ام ماه جاری در دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان رودسر برگزار می‏‌شود.

رئیس روابط عمومی دانشگاه گیلان با بیان این که سومین کنفرانس بین المللی محاسبات نرم با تاکید بر حل مسائل و مشکلات کلان ملی با حضور نخبگان و استادان ممتاز دانشگاهی، پژوهشگران و دانشجویان برگزار می شود، افزود: نظریه و محاسبات فازی، الگوریتم های فرا ابتکاری، شبکه ها ی عصبی ،روش های نرم در آمار، سیستم های هوشمند، یادگیری ماشین، داده کاوی و کاربردهای محاسبات نرم از محورهای این کنفرانس است.

سعید رهسپار گفت : ۵۱۵ مقاله به دبیرخانه کنفرانس بین المللی محاسبات نرم ارسال شده که از این تعداد یکصد و ۸۰ مقاله برای سخنرانی و یکصد و ۳۳ مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: حضور استادان برجسته داخلی و خارجی در زمینه محاسبات نرم و ارائه آخرین دستاوردهای علمی دنیا در قالب سخنرانی­‌های عمومی و کارگاه‌های آموزشی از مشخصه های بارز این کنفرانس بین المللی به میزبانی گیلان است.

رهسپار بیان داشت: هفت استاد برجسته از کشورهای برزیل، چین، کره و هند و سه استاد برجسته داخلی در این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد ضمن این که چهار کارگاه تخصصی توسط استادان برجسته دانشگاه‌­های کشور برگزار می شود.

بر اساس آخرین آمار در زمان حاضر، دانشگاه گیلان با ۱۰ دانشکده و یک واحد پردیس و دو پژوهشکده( حوضه آبی دریای خزر و گیلان شناسی) با ۵۸۴ عضو هیات علمی،حدود ۱۷ هزار دانشجو ، به عنوان بزرگترین مراکز آموزش عالی در منطقه شمال کشور مشغول به فعالیت های آموزشی و پژوهشی است و سالانه حدود چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو را در ۵۴۴ رشته - گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس و مجازی پذیرش می کند، این دانشگاه با اعضای اتحادیه دانشگاه های دولتی کشور های حاشیه دریای خزر ، برخی از دانشگاه های کشورهای جنوب شرق آسیا و اتحادیه اروپا ارتباطات علمی و تبادل استاد و دانشجو دارد.

قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز ،لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار