مسدود شدن راه ارتباطی ۱۰۰ روستا در شهرستان خلخال

اردبیل (پانا) - سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خلخال گفت: بارش برف سنگین همراه با کولاک راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستای این شهرستان را مسدود کرد.

کد مطلب: ۹۶۹۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مسدود شدن راه ارتباطی ۱۰۰ روستا در شهرستان خلخال

معروف خسروی،سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خلخال گفت: براثر بارش برف سنگین که ارتفاع آن در برخی از مناطق کوهستانی از جمله گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم به بیش از یک متر می‌رسد راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستای این شهرستان مسدود شده است.

او افزود: به علت بارش برف سنگین و احتمال سقوط بهمن، جاده خلخال به پونل مسدود شده است.

خسروی با بیان اینکه بازگشایی جاده‌های مسدود شده روستایی خلخال از بامداد امروز آغاز شده، گفت: بارش سنگین برف و حجم زیاد آن در جاده‌های روستایی عملیات برف‌روبی و بازگشایی راه‌های مسدود شده از برف روستاهای این شهرستان را مشکل و طولانی کرده است.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خلخال افزود: با قطع بارش برف از صبح امروز گروه‌های برف‌روبی و بازگشایی مسیرهای مسدود شده روستایی خلخال به منطقه اعزام شده‌اند و برای بازگشایی راهها با استفاده از ماشین‌‍آلات و امکانات برفروبی در اختیار خود تلاش می‌کنند.

خسروی گفت: اولویت بازگشایی راه‌های روستایی به ترتیب کثرت جمعیت بوده و تلاش می‌شود تا بیشتر راه‌های ارتباطی مسدود شده روستایی خلخال در سه بخش مرکزی، شاهرود و خورش‌رستم این شهرستان در طول امروز و روزهای آتی بازگشایی شوند.

او افزود:در حال حاضر تمامی جاده‌های ارتباطی اصلی و فرعی بین شهری خلخال به استثنای راه خلخال به پونل باز و تردد در گردنه الماس واقع در راه ارتباطی خلخال به اسالم در استان گیلان تنها با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از بارش سنگین برف در طول شب گذشته و پیش از ظهر امروز خبر داد و گفت: ارتفاع برف هم‌اکنون در شهر خلخال به ۳۲ سانتیمتر رسیده که این میزان در گردنه‌ها وارتفاعات این شهرستان ۱۵۰ سانتیمتر گزارش شده است.

فرامرز فرض‌الله پور افزود: با وجود بارش‌های پنج روز برف دمای هوای خلخال در طول چند روز گذشته و صبح امروز بین صفر تا چهار درجه زیر صفر در نوسان بوده وبا قطع بارندگی‌ها و صاف شدن آسمان کاهش قابل ملاحظه دمای هوا و بروز یخبندان در روز چهارشنبه دور از انتظار نیست.

آموزش و پرورش استان اردبیل نیزدر اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سری صبح مدارس ۷ شهر استان اردبیل در پی بارش برف و برودت هوا در روز سه‌شنبه (۲۸ آبان) تعطیل است.

در این اطلاعیه آمده است؛ به علت بارش برف و برودت هوا سری صبح مدارس اردبیل و هیر در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی- در نمین و سرعین؛ پیش دبستانی - خلخال و شاهرود؛ تمام مقاطع تحصیلی- خورش رستم؛ پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول نوبت صبح تعطیل است.

بارش برف و کاهش دما در استان اردبیل و بالاخره در مرکز و جنوب استان تداوم داشته و باعث تعطیلی برخی مقاطع تحصیلی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار