مشارکت ۱۵۰ هزار دانش آموز گیلانی در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای

رشت (پانا) - ششمین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در استان برگزار می شود و بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز در این طرح مشارکت می کنند.

کد مطلب: ۹۶۹۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت ۱۵۰ هزار دانش آموز گیلانی در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای

به گزارش پانا ، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان امروز در مراسم افتتاح ششمین دوره المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای استان گیلان که در سالن ورزشی شهید صدیقی صومعه سرا برگزار شد، گفت : مدرسه محور نمودن فعالیت های تربیت بدنی، مشارکت همه جانبه فعالیت های دانش آموزی، فراگیری و پرنشاط شدن فعالیت های ورزشی بخشی از مهم ترین رویکرد این المپیاد است.

، ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی دانش آموزان، کمک به انس بیشتر دانش آموزان با فعالیت های ورزشی و همچنین کمک به شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانش آموزان را از مهم ترین اهداف المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای عنوان کرد و افزود: بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز در این طرح مشارکت می کنند.

وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ ورزش از دوران کودکی و استفاده از تغذیه سالم باعث می شود دانش آموزان در بزرگسالی تندرست باشند. تهذیب نفس، تحصیل و ورزش همراه با ارتقای علمی سبب پویایی دانش آموزان و در نهایت آموزش و پرورش می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه المیپاد ورزشی در رشته های شطرنج، طناب زنی، ورزش های بومی، دو و میدانی، بسکتبال و والیبال برگزار می شود، تصریح کرد: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای عبارت است از برگزاری بازی ها و رقابت های مختلف ورزشی درون کلاسی، بین کلاسی و بین پایه ای در یک دوره مشخص از سال تحصیلی که با توجه به علایق دانش آموزان و امکانات مدرسه، ویژگی ها و شرایط اقلیمی منطقه و مناسبت های خاص اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار