بارش نخستین برف پاییزی مهاباد را سفیدپوش کرد

ارومیه (پانا) - بارش نخستین برف در دومین ماه از فصل پاییز باعث سفیدپوش شدن چهره مهاباد شد و زیبایی خاصی به آن بخشید.

کد مطلب: ۹۶۹۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بارش نخستین برف پاییزی مهاباد را سفیدپوش کرد

ییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار داشت: میزان بارش برف در این شهرستان در حدود ۲ سانتی‌متر ثبت شده و با خروج امواج ناپایدار و ضعیف پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها ادامه نداشته باشد.

اردلان محمدپور افزود: با خروج این امواج دمای هوا نیز از روز چهارشنبه هفته جاری به تدریج افزایش پیدا می‌کند و تا هفته آینده پدیده جوی قابل توجه‌ای نخواهیم داشت.

وی در خصوص دمای هوای مهاباد طی شبانه‌روز گذشته نیز گفت: در همین مدت دمای هوای مهاباد نیز بین صفر و هفت درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

وی در خصوص بارش‌های سال آبی جاری آذربایجان‌غربی نیز گفت: در سال زراعی جاری به طور میانگین ۲۱.۱ میلی‌متر بارش در استان ثبت شد که در مقایسه با میانگین بارش‌های سال قبل ۶۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: سال گذشته تا این موقع ۵۶.۴ میلی‌متر بارندگی در استان ثبت شده بود که بارش‌های امسال ۳۵.۳ میلی‌متر در مقایسه با پارسال کمتر شده است.

بارش برف در مهاباد از بامداد امروز آغاز شد و این در حالی است که ارتفاع برف در مناطق کوهستانی و برف‌گیر این شهرستان در مقایسه با مناطق دشت بیشتر است.

بسیاری از شهروندان مهابادی به ویژه دانش‌آموزان امروز صبح ضمن شادمانی از بارش نخستین برف پاییزی، با پوشیدن لباس گرم زمستانی راهی مدارس و محل کار خود شدند و برخی دیگر با گرفتن عکس سلفی (خویش‌انداز) سعی در ثبت این شادمانی داشتند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار