با حضور جمعی از مسئولین:

آغاز فعالیت انجمن های ورزش دانش آموزی در 2400 مدرسه گلستان

گرگان(پانا) - فعالیت انجمن های ورزش دانش آموزی در 2400 مدرسه گلستان آغاز شد.

کد مطلب: ۹۶۹۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت انجمن های ورزش دانش آموزی در 2400 مدرسه گلستان

مراسم متمرکز معرفی و آغاز به کار انجمن ورزش دانش آموزی و ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای دانش آموزان دختر و پسر این استان به همراه تجلیل از دانش آموزان مدال آور، مربیان و سرپرستان این استان، اعزامی به مسابقات کشوری در شهرستان گنبد کاووس برگزار شد.

این مراسم در مجموعه ورزشی سالن تختی شهر گنبدکاووس و با حضور دبیر فدراسیون ورزش دانش‌آموزی وزارت متبوع، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل اموزش و پرورش گلستان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار گردید.

سعید فرنیا دبیر فدراسیون ورزش دانش آموزی گفت: یکی از مهمترین اهداف فدراسیون ورزش دانش آموزی، افزایش مشارکت دانش آموزان در مسابقات و رویداد های ورزشی با تاکید بر شرکت دختران در مناطق محروم و کشف استعداد های ورزشی دانش آموزان است.

احسان گوهری راد مدیرکل اموزش و پرورش استان گلستان در این مراسم گفت: تربیت نسلی شاداب و با نشاط و پویا و تربیت نسلی چند بعدی ازجمله اهداف نظام آموزش و پرورش است که در کنار فراگیری علوم مختلف، باید مورد توجه مدیران آموزش و پروش بوده و برای آن برنامه ریزی گردد.

وی عنوان کرد: درسال جاری انجمن های ورزش دانش آموزی بازوان توانمند اجرایی فعالیت های ورزشی در مدارس خواهند بود و به همراه المپیاد ورزشی در کلیه مدارس اجرایی می شود و 140 هزار دانش آموز به صورت فعال در سراسر استان در المپیاد های ورزشی دانش آموزی شرکت خواهند داشت.

گوهری افزود: در راستای عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش و تمرکز بر ساحت های تربیتی، زیستی، بدنی و همچنین اخلاقی و اجتماعی دانش آموزان (در مدارس دولتی و غیر دولتی، شاهد، استعداد های درخشان و ...) و بر اساس راهکارهای موجود در سند تحول بنیادین، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای پایه گذاری شده و این مهم را با استفاده از ظرفیت عظیم مدارس که به عنوان اصلی ترین و تاثیر گذارترین کانون حضور دانش آموزان می باشد، اجرایی خواهیم نمود.

گوهری راد در پایان بر انتخابات انجمن های ورزشی دانش آموزی و استفاده از ظرفیت ایشان در اجرای هر سه مرحله المپیاد ( افتتاحیه- اجرای مسابقات- اختتامیه) تاکید کرد.

کمال الدین نظر نژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس ضمن خیر مقدم بر پی گیری و تقویت کلیه برنامه ها و فعالیت های حوزه تربیت بدنی و هیات های ورزشی در راستای سند تحول بنیادین در برنامه ششم توسعه تاکید نمود.

در ادامه رضا طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گفت: انجمن های ورزش دانش آموزی با هدف افزایش نقش دانش آموزان در پیشبرد فعالیت های ورزشی مدارس اعم از برنامه و فوق برنامه درس تربیت بدنی و توسعه نهضت داوطلبی در نظام تعلیم و تربیت در 2400مدرسه استان گلستان آغاز به کار کرده اند .

طبرسا افزود: در مسابقات تابستان 98 علاوه بر کسب 19 مدال، مقام اول در اعزام تعداد تیم ها (16 تیم دختران و 15 تیم پسران) مقام سوم فنی دختران و چهارمی پسران، مقام دوم فرهنگی دختران و پسران و همچنین کاپ محیط زیست توسط تیم پسرا ن را از آن خود نمود.

در این مراسم از 45 دانش آموزان مدال آور به همراه مربیان و سرپرستان و همچنین تیم والیبال فرهنگیان خواهر استان که در مسابقات ادارات کل استان های کشور مقام سوم را کسب نموده بود تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار