بازرس کل استان قزوین:

جناح سازمان بازرسی جناح قانونمندی است

قزوین (پانا) - بازرس کل استان قزوین گفت: وظیفه اصلی ما تطبیق عملکرد دستگاه ها با قانون است؛ جناح ما جناح قانون مندی است.

کد مطلب: ۹۶۹۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
جناح سازمان بازرسی جناح قانونمندی است

عبداله آقا علی خانی در جلسه هم اندیشی بازرسی کل استان با مدیران دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قزوین، سازمان بازرسی را سازمانی کاملا مستقل شبه قضائی دانست که وظیفه اصلی آن تطبیق عملکرد دستگاه ها با قانون است.

بازرس کل در ادامه افزود: تمامی دادستان های استان با سازمان بازرسی همکاری دارند. در خیلی موارد هنگامی که قرار است هیات بازرسی در اداره ای مستقر گردد بر هماهنگی با دادگستری آن شهرستان تاکید می شود.

وی اهداف این جلسات را نزدیک شدن دیدگاه ها به هم دانست و بیان کرد: منطق حقوق، منطق علم ریاضی نیست حقوق واجد منطق خاص خود است.

این مسئول عنوان کرد: بحث سازمان بازرسی مانند سایر نهادهایی که به عنوان ضابط و یا در حکم ضابط هستند متفاوت می باشد یکی از ویژگی هایی که در سازمان بازرسی است این است که گزارش های آن قانونی است. وی ادامه داد: دومین ویژگی آن شبه قضایی بودن سازمان هست. ویژگی دیگر سازمان بازرسی هماهنگی در اهداف مشترک با دادگستری در برخورد با مفاسد جهت ارتقاء سلامت اداری و حاکمیت قانون می باشد.

بازرس کل استان تاکید کرد: کارشناسی بودن گزارش های بازرسی از ویژگی های دیگر سازمان می باشد که به جهت تخصصی یا فوق تخصصی بودن آن خیلی به دادگستری کمک می کند.

آقا علی خانی با بیان اینکه گزارش های سازمان بازرسی به صورت علمی تدوین می گردد، گفت: گزارش های به صورت خاص می بایست در اسرع وقت رسیدگی شود.

این مسئول اظهار کرد: هیچ گزارشی از لحاظ مبنایی نمی تواند در وزن گزارش های سازمان بازرسی قرار بگیرد. سازمان بازرسی سازمان کاملا مستقل شبه قضائی است و وظیفه اصلی ما تطبیق عملکرد دستگاه ها با قانون است. جناح ما جناح قانون مندی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار