اشتغال ۵۰۰ زن سرپرست خانوار در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس اداره اشتغال اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: با اجرای طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ،برای ۵۰۰ نفر از زنان بیکار این استان زمینه شغلی پایدار فراهم می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۹۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال ۵۰۰ زن سرپرست خانوار در استان اردبیل

رحیم یونسی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خلخال افزود: اجرای طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری در مناطق مختلف این استان آغاز شده است.

او گفت: بر اساس سهم اعلام شده از مرکز کشور سهمیه استان اردبیل از این طرح ۱۰۳ زن سرپرست خانوار در سال ۹۸ است که با توجه به پیشنهاد کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این میزان به ۵۰۰ نفر تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

رئیس اداره اشتغال اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اظهارداشت: عملیات اجرایی این طرح با عنوان پروژه اشتغال ۶ هزار زن سرپرست خانوار در ۲۳ استان کشور با کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری ،نظارت وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و توسط سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی در سه مرحله شناسایی زنان سرپرست خانوار مطلقا بیکار، ارائه آموزش‌های مهارتی به جامعه هدف شناسایی شده و معرفی افراد به مجریان طرح‌های پشتیبان اجرا می‌شود.

یونسی گفت: این طرح پیش از این در ۹ استان کشور به عنوان پایلوت اجرا و موفقیت‌های قابل‌توجهی از جمله راه‌اندازی بنگاه‌های تعاونی و خوشه‌های کسب و کار و همچنین مشارکت خیرین در اجرای طرح کسب شده که این تجربیات موفق برای پیشبرد اهداف طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های استان اردبیل مراحل اول و دوم این طرح اجرا شده ،افزود :اجرای این طرح در برخی از مناطق استان هم‌چون شهرستان خلخال در مرحله ابتدایی و شناسایی افراد جامعه مورد هدف است.

رئیس اداره اشتغال اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان گفت: خلخال بیشترین سهم زنان سرپرست خانوار استان را به خود اختصاص داده و برای اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان تلاش خواهد شد.

یونسی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری ایجاد مشاغل خانگی در استان به هزار و ۳۰۰ نفر از مجریان طرح‌های مشاغل خانگی پرداخت شد، اظهارکرد: در سال جاری نیز ۵۸ میلیارد ریال به این امر تخصیص یافته که سهم شهرستان خلخال پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال معادل ۱۰ درصد از مجموع تسهیلات اعتباری استان است.

بر اساس سرشماری سال ۹۸ ، ۱۴ هزار و ۶۰۰ زن سرپرست خانوار در استان اردبیل شناسایی شده که هدف اصلی اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار خارج کردن این افراد از پوشش نهادهای حمایتی هم‌چون بهزیستی و کمیته امداد و نیز بهبود معیشت زندگی و تکریم زنان سرپرست خانوار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار