تاکیداستانداریزد براستفاده از تمامی ظرفیت استان برای توجه بیشتر به هنرستانها

یزد(پانا) - استاندار یزد شب گذشته در هشتمین نشست شورای آموزش وپرورش استان ، براستفاده از تمامی ظرفیت استان برای توجه بیشتر به هنرستانها را یادآورشد وگفت: باید با یک طرح جامعی تهیه شود که درآن زمینه بهره مندی از ظرفیت خیرین ، واحدهای صنعتی و معدنی و اعتبارات دولتی به خوبی مشخص شود.

کد مطلب: ۹۶۹۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
تاکیداستانداریزد براستفاده از تمامی ظرفیت استان برای توجه بیشتر به هنرستانها

"محمد علی طالبی " با تاکید براینکه باید بخش بیشتری از دانش اموزان به تحصیل درهنرستانها هدایت شوند افزود: وضعیت بیکاری ما بیشتر به تحصیلکرده های رشته های نظری مربوط می شودکه بازار کار آنها دراستان نیست و از طرف دیگر واحدهای اقتصادی ، تولیدی وخدماتی استان مجبورند نیروی کار خود را از افراد غیر بومی تامین کنند.

"طالبی" افزود: موضوع فوق نشان می دهد که ما باید جدی تر وارد بحث هنرستان شویم وبدون مضایقه آن را در اولویت قراردهیم .

رئیس شورای آموزش وپرورش استان یزد هنرستان را کاملا منطبق با نیازهای آموزشی وتحصیلی استان یزد دانست و گفت: بخشی از مشکلات بیکاری و اشتغال استان به هدایت تحصیلی مربوط می شود .

ایشان ضرورت تبلیغ و تبیین جایگاه ونقش هنرستانها در جامعه و خانواده ها را خواستار شد و گفت: اینکه هنرستان چه فوایدی می تواند داشته باشد باید به خوبی روشن شود .

استاندار یزد درادامه با ذکر خاطراتی از ایام تحصیل خود درهنرستان گفت : هنرستان به انسان روحیه می دهد که جویای کار باشد و بنده اگر روزی مسئولیتی نداشته باشم به راحتی می توانم جذب بازار کار شوم چون مهارت های مختلفی مانند جوشکاری ، تراشکاری و ریخته گری را در دوران تحصیل آموخته ام .

عالی ترین مقام استان توجه به آموزش وپرورش کودکان با نیازهای ویژه را از اولویت های استان دانست و گفت: عموما کودکان ودانش آموزان استثنائی از اقشار ضعیف جامعه هستند و استان نهایت سعی خود را برای حمایت از این عزیزان به کار گرفته است .

وی درپایان اظهار امیدواری کرد با همراهی خیرین و اختصاص اعتبارات دولتی مشکلات آموزش وپرورش استثنائی استان نیز مرتفع شود.

درابتدای این نشست مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد بررسی وضعیت هنرستانهای استان و بررسی مشکلات آموزش وپرورش استثنائی را به عنوان دو دستور هشتمین جلسه شورای آموزش وپرورش عنوان کرد و گفت: براساس تکلیف برنامه ششم توسعه ، آموزش وپرورش موظف است 50 درصد دانش آموزان را جذب هنرستانهای فنی حرفه ای و کاردانش نماید.

"عباسعلی دانافر" افزود: هم اکنون نزدیک به 38 درصددانش اموزان استان در هنرستانهای تحصیل می کنند که قریب 1 درصد از میانگین کشوری بالاتر است .

"دانافر"افزود: جذب مابقی دانش آموزان مستلزم رفع چالش ها و محدویت های همچون فضای آموزشی ، بهسازی ونوسازی تجهیزات و تامین نیروی انسانی است .

ارائه گزارش آخرین وضعیت هنرستانها توسط معاون آموزش متوسطه وارائه دستاوردها ، توفیقات و مشکلات آموزش وپرورش استثنائی توسط رئیس این اداره از دیگر مباحث این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار