نشست خبری نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در تبریز

تبریز (پانا) – نشست خبری نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای زکات کشور در تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۹۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در تبریز

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در جمع خبرنگاران در تبریز با بیان اینکه وزارت کشاورزی وزارت معیشت و تغذیه مردم است، گفت: باید همه دست در دست هم دهیم تا با سیاست گذاریهایی که در شورای عالی زکات انجام می شود معیشت مردم را بهبود بخشیم.

وی با اشاره به این موضوع که مردم آذربایجان شرقی ، مردمی متدین هستند ، افزود: در 7 ماهه اول سال جاری در مقایسه با سال قبل 86 درصد افزایش زکات در این استان ثبت شده است که مبلغ 23 میلیارد تومان زکات امسال تا کنون می باشد و شامل زکات مستحب که همان صدقه و زکات واجب است.آذربایجان شرقی در افزایش زکات رتبه اول کشوری را داراست.

حجت الاسلام تقوی گفت: 500 میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شده است که این به معنی تجمع زکات در یک مکان نیست بلکه زکات پس از جمع آوری زیر نظر شورای استان و شهرستان به فقرای همان شهرستان و منطقه اختصاص می یابد.

وی افزود: بر طبق بخشنامه ارسالی 60 درصد این مبالغ برای رونق سفره فقرای و 40 درصد برای برای کارهای خیر دیگر پرداخت می شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مسئول جمع آوری زکات کمیته امداد است، گفت: کمیته امداد در تمامی نقاط کشور دفتر دارد و محرومین را نیز می شناسد پس نیازی به ایجاد اداره جدیدی به اسم زکات نداریم.

وی افزود: با دادن این مسئولیت به این اداره صرفه جویی در بودجه زکات انجام می دهیم و حتی حق الزحمه عاملین نیز از پول زکات نمی باشد.

حجت الاسلام تقوی در ادامه با اشاره به اینکه حاکمیت باید بر حلال بودن ذبح حیوانات نظارت داشته باشد،گفت: حرام نباید وارد سفره مردم شود. در سال 4 میلیارد دلار گردش مالی و اقتصادی تجارت حلال در دنیا برقرار است که باید با کیفیت بهتر و قیمت کمتر وارد بازار شود و تبلیغی مثبت برای اسلام باشد.

وی افزود: در کشورهای زیادی مانند برزیل، مغولستان، غزاغستان، لهستان، هندوستان و... برای ذبح حیوانات طبق ملاکهای شرعی ناظر داریم تا محصولات حلال باشد.مردم کشورمان نیز خیالشان راحت باشد زیرا که در کل کشور ناظرین بر ذبح درست حیوانات را داریم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: آذربایجان شرقی یکی از استانهای توانمند در کشاورزی است و فرآورده های دامی گسترده و توانمند دارد که حتی به استانهای دیگر کمک می کند و همین طور 300 هزار تن غله در استان تولید شده است که کل نیاز استان را برطرف می کند.

وی با بیان اینکه باید نژاد دامها را اصلاح کنیم، گفت: باید دامهایی با باروری سریع تر پرورش دهیم تا با تغییر نژاد دامها امنیت غذایی کشورکه همان غذای با کیفیت و وفور را تامین کنیم.

حجت الاسلام تقوی یکی دیگر از راههای تامین امنیت غذایی را در کشاورزی عنوان کرد و گفت: تولیدات باغی و زراعی در کل کشور 120 میلیون تن است و باید تلاش کنیم به 150میلیون تن برسد .

وی با اشاره به اینکه در کشور فقط 12 هزار هکتار کشت گلخانه ای داریم ، افزود: باید این کشت را 1000 برابر افزایش دهیم زیرا که می توانیم تا 200 هزار هکتار هم این کار را گسترش دهیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت:آبزیان یکی دیگر از راههای افزایش امنیت غذایی کشور هستند. در کشور بیش از 5 هزار کیلومتر ساحل و تعداد زیادی رودخانه و ... داریم.یکی از راههای جدید، پرورش ماهی در قفس است که از آن به عنوان معدن طلا یاد می شود.

وی با بیان اینکه وزارت کشاورزی توانسته است اقلام معیشتی مردم را تامین کرده و بازار را پر کند، افزود:از تولید 120 میلیون تنی در کشور 20 میلیون تن هدر می رود و برای رفع این موضوع باید صنایع تبدیلی را قوی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار