امام جمعه مهریز:باید سرمایه آب را برای نسل های آینده حفظ کنیم

یزد(پانا) - امام جمعه مهریز در دیدار با سرپرست شرکت آب وفاضلاب استان با اشاره به این امر که باید سرمایه آب را برای نسل های آینده حفظ کنیم گفت : باید ضابطه ای باشد تا با مصارف نادرست برخورد شود.

کد مطلب: ۹۶۹۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی امام جمعه مهریز افزود: امیدوارم که بتوانیم در راستای رضایت خدا هرکاری که از دستمان بربیاد در حوزه آب انجام دهیم .

محی‌الدینی با اشاره به بحث بحران آب و نگرانی های مردم در این خصوص اظهارداشت : باید در بحث مصرف آب خانگی ، فضای سبز و ... مدیریت های لازم صورت گیرد .

وی افزود : باید در تمام مصارف کشاورزی آبیاری قطره ای جایگزین آبیاری های دیگر شود ، باید با چاه های غیر مجاز برخورد جدی شود .

امام جمعه مهریز در بحث فاضلاب اظهارداشت : بحث فاضلاب که به عنوان یک سرمایه مهم به شمار می رود و فوایدی زیادی دارد باید طوری باشد که منافعی از جمله اشتغال زایی و موارد دیگر هم برای شهرستان داشته باشد .

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری نیز در این نشست گفت : برنامه داریم با بازدید از شهرستان ها و نشست با ائمه جماعت و فرماندار شهرستان ها در خصوص آب شرب و فاضلاب گفت و گو کنیم و نقطه نظرات و پیشنهادات آن ها را پیگیری کنیم .

محمد فاتحی اظهارداشت : خوشبختانه مهریز از جمله شهرهایی است که آب شرب آن از طریق آب انتقالی تامین می شود اما متاسفانه محدودیت خاصی در منابع آبی دارد که این موضوع یک سری مشکلات خاصی را برای شرکت آب و فاضلاب به وجود آورده است .

فاتحی اظهارداشت : شهرستان مهریز شهری است در حال توسعه در زمینه های گردشگری ، صنعتی و ... که این امر به عنوان یک چالش ما را در بحث تامین آب با مشکل روبه رو کرده است .

وی ادامه داد : بحث تامین آب شهرک های مسکونی که در حال حاضر واگذار می شود و قرار است بالای دو الی سه هزار واحد داشته باشد یکی دیگر از مشکلات اساسی برای شرکت ما است .

وی با اشاره به این که سفره های آب زیرزمینی بسیار محدود است و باید ظرفیت آب انتقالی را بالا ببریم اظهارداشت : با اجرای خط دوم ما می توانیم در مواقع بحرانی از ان استفاده کنیم و این یک پتانسیل عالی است و در آینده از این آب استفاده کرد.

سرپرست شرکت آبفای یزد در بحث تامین آب روستاها خاطرنشان کرد : پروژه هایی بلند مدتی داریم از جمله بحث انتقال آب که از خلیج فارس وارد و از مهریز عبور می کند و این امر حمایت همه مسئولین را نیز طلب می کند .

فاتحی در بخش فاضلاب یادآور شد : بحث فاضلاب خوشبختانه به بخش خصوصی واگذار شده است و در اینده با اجرای شبکه فاضلاب و احداث تصفیه خانه فاضلاب علاوه بر جلوگیری از آلودگی آب سفره های آب زیرزمینی باعث بازچرخانی مجدد آب می شود .

وی ادامه داد : با توجه به ناپایداری خط اول انتقال آب ، خط دوم انتقال آب بسیار ضروری و پایدارتر است که با توجه به اعتبار بسیار بالایی که نیاز دارد زمان زیادی طول می کشد تا اجرا شود .

فاتحی در بحث تامین آب برخی از روستاهای مهریز افزود : طرح آبرسانی به 266 روستا که توسط وزیر نیرو کلنگ زنی شد ، 42 روستای مهریز را تحت پوشش قرار می دهد که انشالله تا سه سال آینده این روستاها از آب بهره مند می شوند .

در ادامه ی این نشست ، سرپرست شرکت آبفا با فرماندار مهریز نیز دیدار و در خصوص موضوعات مربوط به تامین آب شهرستان گفت و گو کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار