بیش از 187 هزار دانش آموز به عنوان سفیران سلامت در مدارس استان مشغول به فعالیت هستند

مشهد(پانا)- با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از مسئولین استان، آیین نمادین افتتاحیه برنامه سفیران سلامت دانش آموزی در مدارس استان در سال تحصیلی 99-98 به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه شش مشهد در فرهنگسرای آریو مصلی نژاد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۹۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 187 هزار دانش آموز به عنوان سفیران سلامت در مدارس استان مشغول به فعالیت هستند

صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت این اداره کل در مراسم گفت: سفیران سلامت دانش‌آموزی به دانش‌آموزان داوطلب و علاقه‌مند به فعالیت‌های گروهی در حیطه‌های مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی اطلاق می‌شود.

وی افزود: وظیفه سفیران سلامت مدارس، انتقال مفاهیم بهداشتی به دانش آموزان است.

سلطانی تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی، بهداشت اجتماعی، بهداشت روان، تغذیه صحیح و اصولی، تحرک بدنی و رعایت فرهنگ ترافیکی از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت مدارس آموزش و انتقال داده می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر در هر کلاس درس مدارس استان یک سفیر سلامت وجود دارد و در سال تحصیلی گذشته 185 هزار سفیر سلامت در مدارس استان فعالیت داشتند و در سال تحصیلی جاری این آمار ارتقاء یافته و 187 هزار دانش آموز به عنوان سفیران سلامت در مدارس استان خراسان رضوی فعالیت خواهند کرد.

قابل ذکر است در ابتدای این مراسم نورالله جوانشیری مدیر آموزش و پرورش ناحیه شش مشهد گفت: دانش آموزان سفیر سلامت قدم در راه پر افتخاری گذاشته اند چرا در جهت فراهم کردن محیطی سالم برای زندگی تلاش می کنند.

وی افزود: سفیران سلامت در جهت اشاعه تندرستی، نشاط و پویایی فعالیت می کنند و مروجین سلامت در مدرسه و جامعه محسوب می شوند.

همچنین رضا کشتی دار رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: مواردی از قبیل حضور نمایندگان سفیران سلامت در جلسات شورای مدرسه، همکاری در اجرای برنامه مدارس مروج سلامت، جلب همکاری سایر دانش‌آموزان مدرسه در انجام فعالیت‌های بهداشتی و ارائه مطالب آموزشی و علمی در مورد اصول بهداشت فردی، تغذیه سالم، ایمنی و بهداشت محیط، محیط زیست و بیماری‌های واگیر و غیرواگیر از جمله وظایف سفیران سلامت در مدارس محسوب می شود.

وی در پایان افزود: نظارت روزانه بر نحوه عرضه مواد غذایی موجود در پایگاه تغذیه سالم مدارس، آموزش فرهنگ صحیح تغذیه به سایر دانش‌آموزان، نظارت بر ایمنی و تاریخ انقضای کپسول اطفای حریق، مشارکت در تیم‌های امداد و نجات و دادرس، نظارت بر نظافت محیط فضای داخل مدرسه، همکاری با مدرسه در اجرای برنامه‌های زیست محیطی و حفظ و توسعه فضای سبز مدرسه از دیگر اقدامات مهمی است که توسط این دانش آموزان در مدارس انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار