کمیته استانی پایگاه تغذیه سالم(بوفه) مدارس تشکیل شد

کرمانشاه (پانا) - کمیته استانی پایگاه تغذیه سالم(بوفه) مدارس با حضور معاون پرورشی و فرهنگی،معاون برنامه ریزی و توسعه،رییس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش،مدیر سازمان دانش آموزی ،رییس اداره سلامت و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۹۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کمیته استانی پایگاه تغذیه سالم(بوفه) مدارس تشکیل شد

سید یحیی میرعباسی مدیر سازمان دانش آموزی ضمن تبریک هفته وحدت، میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق هدف از برگزاری کمیته استانی پایگاه تغذیه سالم(بوفه) مدارس را براساس بخشنامه وزارتی، نظارت بر امور اجرایی و تبیین شیوه ی جدید صدور مجوز برای بوفه های مدارس اعلام کرد و گفت:از آنجا که سلامت دانش آموزان برای آموزش و پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا سامانه ای توسط سازمان مرکز جهت ثبت درخواست صدور مجوز از سوی مدیر هر مدرسه طراحی شده که این مجوزها با تعیین صلاحیت مدارس و بوفه ها پس از بازدید کارشناسان مربوطه صادر می شود.

در ادامه جلسه سید مجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش گفت:باید در روند فعالیت بوفه های مدارس بازنگری شود و جایگاه مدارس از قبیل تمامیت بومی و محلی در تمامی مناطق به ویژه مناطق محروم مورد بررسی قرار گیرد و براساس شرایط هر مدرسه قوانینی برای اداره ی بوفه ها تعیین شود.

معاون پرورشی و فرهنگی افزود:باید از ظرفیت بوفه های مدارس استفاده بهینه شود و آموزش و پرورش دنبال کیفیت بخشی به این حیطه باشد و هدف اصلی از نظارت بر امور اجرایی بوفه ها تضمین سلامت دانش آموزان و ارائه الگوی مناسب غذایی برای آنان باشد.

سپس جهانگیر صفری معاون برنامه ریزی و توسعه اداره کل گفت:جهت سالم سازی بوفه ها و کمک به آرامش خیال والدین می بایستی با نظارت کارشناسان تمام امورات اجرایی از جمله بهداشت مکان و متصدی بوفه،یخچال ها و لیست مواد خوراکی مجاز توزیع شده در مدارس توسط کارشناسان مربوط مورد بازدید و بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه سخنانش پیشنهاد داد: به منظو اصلاح ساختار در بوفه های مدارس سراسر استان بهتر است یکی از نواحی سه گانه به عنوان پایلوت انتخاب شود و توسط کارشناسان تمامی موانع و مشکلات پایگاه های تغذیه سالم در آن مورد آزمایش و بررسی قرار گیرد.

جواد نوع نواز رییس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش ضمن گرامی داشت یاد یداله محبی رییس اسبق اداره آموزش و پرورش ناحیه یک کرمانشاه و تحسین شیوه عملکرد وی در مدیریت این حوزه گفت:باید در قدم اول نگاه تجاری و کسب درآمد از این حوزه برداشته شود و با توجه به رسالت آموزش و پرورش صرفا هدف تعلیم و تربیت و سلامت دانش آموزان باشد.

وی تصریح کرد:می بایستی تمام مشکلات مدیریت بوفه ها ریشه یابی شوند و برای تمامی متصدیان کارت بهداشت صادر شود و عملکرد آنان براساس بندهای دستورالعمل وزارتی ارزیابی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار