هنرجویان رشته الکترونیک ناحیه 2 زنجان در مرحله نهایی جشنواره ساخت پروژه و دستاوردهای فناورانه افتخار آفریدند

زنجان (پانا) - علیرضا طالبی و سید علی موسوی هنرجویان هنرستان آیت اله خامنه ای ناحیه 2 در مرحله نهایی نخستین جشنواره ساخت پروژه و دستاوردهای فناورانه موفق به کسب رتبه کشوری شدند.

کد مطلب: ۹۶۹۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
هنرجویان رشته الکترونیک ناحیه 2 زنجان در مرحله نهایی جشنواره ساخت پروژه و دستاوردهای فناورانه افتخار آفریدند

دستگاه کنترل هوشمند لوازم برقی از راه دور که توسط علیرضا طالبی و سید علیرضا موسوی هنرجویان رشته الکترونیک هنرستان آیت‌اله خامنه‌ای ناحیه 2 طراحی، برنامه نویسی و ساخته شده است، در مرحله نهایی نخستین جشنواره ساخت پروژه و دستاوردهای فناورانه موفق به کسب رتبه دوم کشوری شدند.

این دستگاه از طریق کدهای پیامکی، قادر به کنترل از راه دور 4 مورد از لوازم برقی به صورت همزمان می باشد و موارد بهره گیری از این دستگاه می تواند در کنترل سیستم حرارتی و برودتی منازل، کارگاه های صنعتی، مرغداری ها، قطع و وصل جریان آب توسط کشاورزان در مزارع و باغ ها و سیستم های هوشمند روشنایی و ... می باشد.

آذرکیش مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تمام ساحتی و تربیت متوازن را بر اساس سند تحول بنیادین در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در این جشنواره ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای بیش از سایر ساحت‌ها خود را نشان می دهد زیرا برخی دستاوردهای این جشنواره به رونق تولید با مداخلات موثر کمک می‌کند.

آذرکیش ساحت دومی که جشنواره ملی ایده بازار به آن توجه دارد را ساحت تربیت علمی و فناوری برشمرد و گفت: امید داریم طی یک فرآیند کار مشارکتی در سطح مدرسه، پیرامون ایده‌ها و یافته‌های علمی فناورانه درباره یک موضوع مطالعه و تحقیق شود و دانش‌آموزان یافته‌های خود را به عنوان یک طرح ارائه نمایند.

وی ضمن مهم برشمردن بهره‌گیری از سواد فناوری ارائه ایده دانش‌آموزان در قالب یک طرح یا یک محصول، بیان داشت: این اتفاق در فرآیند جشنواره رخ داده است.

مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش یادآور شد که در این جشنواره، در زمینه محیط زیست نیز طرح هایی وجود دارد که از‌مهم ترین عوامل خلاقیت و نوآوری است.

در ادامه محمد علی علی نژاد معاون توسعه، تجهیز و فناوری دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ارائه گزارش مراحل مختلف برگزاری این رویداد کیفیت بخشی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای پرداخت.

این مقام مسئول خلاقیت و کارآفرینی را یکی از راهکاراهای کیفیت بخشی در بحث آموزش برشمرد و افزود: امروز که شاهد خلاقیت و نوآوری های هنرجویان در این جشنواره هستیم نشان از دغدغه وزارت خانه جهت کیفیت بخشی به آموزش است.

علی نژاد گفت: این جشنواره آخرین برنامه سال تحصیلی 98-97 وزارت خانه در کیفیت بخشی در حوزه ایده های خلاقانه دانش آموزان بوده است که تاکنون در ۵ برنامه و همایش های ملی ایده های خلاقانه ۱۶۲هزار دانش آموز شرکت کردند و داوری ابتدایی این جشنواره توسط استان ها صورت گرفته و از هر استانی نفرات برتر به جشنواره ملی معرفی شدند.

وی افزود: شتاب دهنده ها از 6 طرح و دست ساخته هنرجویان اعلام حمایت نمودند؛ در این طرح ها برخی نفرات اول نبودند، اما شتاب دهنده ها برای حمایت از آنان اعلام آمادگی نمودند و این خود موفقیتی بزرگ است.

لیست طرح های حمایت شده و نوع حمایت به شرح زیر است:

وی در پایان خبر داد: دومین جشنواره دستاوردها و ایده های خلاقانه هنرستان های سراسر کشور در استان کرمان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار