مدارس آبادان و خرمشهر یکشنبه تعطیل است

خوزستان (پانا) - مدارس آبادان و خرمشهر روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه بدلیل پدیده وارونگی هوا در ۲ نوبت صبح و عصر تعطیل شدند.

کد مطلب: ۹۶۹۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مدارس آبادان و خرمشهر یکشنبه تعطیل است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه آبادان، مدارس و دانشگاه‌های این شهرستان با هماهنگی استانداری خوزستان در راستای حفظ سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان تعطیل شده‌اند.

همچنین طبق اعلام فرمانداری ویژه خرمشهر، مدارس ۲ نوبت صبح و عصر شهرستان خرمشهر بدلیل پدیده وارونگی هوا فردا یکشنبه تعطیل شده‌اند.

مدارس شهرستان‌های شوش، اهواز، حمیدیه، کارون، باوی، شادگان، آبادان، خرمشهر و ماهشهر امروز شنبه در ۲ نوبت صبح و عصر تعطیل بودند.

پدیده وارونگی هوا از اوایل هفته بر شهرهای صنعتی خوزستان بویژه اهواز حاکم شده و ارتفاع این پدیده روز چهارشنبه در اهواز ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر گزارش شده که در همین مدت هوای ۶ تا ۱۱ شهر خوزستان آلوده اعلام شده که امروز بیشترین آلودگی گزارش شده است.

«وارونگی دما» یا «اینورژن» زمانی رخ می‌دهد که لایه‌ای از هوای گرم بالای هوای سرد مجاورت کره زمین قرار می‌گیرد و درچنین شرایطی پایداری هوا ایجاد می‌شود و به جای آنکه با افزایش ارتفاع، دما کاهش یابد تا چند صد متر از سطح زمین دما افزایش می‌یابد که نتیجه آن تشکیل یک سطح پوششی بالای شهر است که با گذشت زمان و افزایش فعالیت‌های انسانی و بدلیل حبس هوا در زیر این لایه مواد آلاینده تولیدشده در سطح زمین باقی مانده و بالا نمی‌رود.

براساس طرح جامع آلودگی هوای اهواز، صنایع به ویژه صنایع نفتی بیشترین میزان آلایندگی را دارند و مشعل‌های نفتی در شرق و غرب اهواز همچنان تولید آلودگی می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار