معاون پرورشی دبیرستان نمونه کاشی نیلوفر: درجه ورتبه انسان به کمال اوست

بیرجند (پانا) ـ معاون پرورشی دبیرستان نمونه کاشی نیلوفر گفت: هدف از خلقت انسان این است که از نعمتهای خداوند بهره گیریم ومورد آزمایش وامتحان قرار گیریم همان طور که در قرآن کریم آمده:(الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَیاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً). خداوند مرگ و حیات را آفرید تا شما را بیازماید که کدام یک از شما بهتر عمل می‌کنید و او شکست‌ناپذیر و بخشنده است.» این امتحان به ظهور وکمالات انسانی برمی گردد.

کد مطلب: ۹۶۸۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی دبیرستان نمونه کاشی نیلوفر: درجه ورتبه انسان به کمال اوست

طاهره کدخدا، معاون پرورشی دبیرستان نمونه کاشی نیلوفر صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار کرد:آیه هاو نشانه های حکمت الهی در زمین وآسمان نشانگر وجود خداوند وخالقی توانا که مصداق همان آیه (لا حول ولا قوة الا بالله)است.

معاون پرورشی دبیرستان نمونه کاشی نیلوفر افزود:در عالم تکوین بشریت بر اساس ادله نبوت عامه خداوند برای هدایت بشر، افرادی را از جنس خودشان به عنوان الگو ، خلیفه و هادی بر گزید.

او ادامه داد:یکی از جلوه های لطف خداوند متعال به بندگانش این است که هیچ امتی در هیچ زمانی بدون راهنما نبوده و ارسال پیامبران هیچ گاه قطع نشده و زمین از حجت الاهی تهی نبوده است. اما تعدد ادیان و کامل تر شدن ادیان بعدی بدلیل رشد و تعالی فکری بشریت در طی دوره های مختلف بوده است. به عبارت دیگر؛ ظرفیت وجودی انسانها در ابتدا به نحوی بوده است که توان دریافت تمام دستورالعمل های یک دین کامل را نداشته تا از ابتدا کامل ترین دین (اسلام) برای آنان ارسال شود بلکه لازم است تدریجاً با ارسال رسل و بیان دستورالعمل های جدید،توان فکری انسانها بالاتر رفته تا قابلیت پذیرش دین کامل تر را پیدا کنند. با رسیدن بشریت به عصر پیامبر اکرم (ص) و رشد نسبی بشر خداوند کاملترین و جامع ترین دین خود، اسلام را بر آنان ارسال کرده و وظیفه حفظ وتبیین و تفسیر آن را بر عهده امامان معصوم(ع) قرار داده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار