درخواست مراجع تقلید از دولت و مجلس برای تجدیدنظر در برنامه اصلاح قیمت بنزین

تهران (پانا) - 2 تن از مراجع تقلید از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دولتی خواستند تا در تصمیم اتخاذ شده برای افزایش قیمت بنزین تجدیدنظر کنند.

کد مطلب: ۹۶۸۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
درخواست مراجع تقلید از دولت و مجلس برای تجدیدنظر در برنامه اصلاح قیمت بنزین

حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی از افزایش قیمت بنزین ابراز تاسف و نگرانی کرده و خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار لغو این طرح شدند.

در بخش هایی از بیانیه این مرجع تقلید آمده است:

«متأسفانه در حالیکه گرانی ، تورم و بیکاری بسیاری از اقشار مملکت را در وضعیت سخت و ناراحت کننده‌ای قرار داده، طرحی در شب میلاد رسول رحمت (صلی الله علیه و آله وسلم) توسط سران قوا تصویب شد که موجب تأسف و نگرانی شدید است. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که لغو این طرح را اعلام کنند .و برای رفع مشکلات مردم، با مشورت بزرگان و اساتید علم اقتصاد اقدام فوری کنند.»

بامداد جمعه بود که تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای افزایش قیمت بنزین اجرایی شد و براساس آن 60 لیتر بنزین 1500 تومانی به هر کارت سوخت اختصاص یافت. قیمت بنزین آزاد نیز به سه هزار تومان افزایش یافت.

همچنین آیت‌الله علوی گرگانی ، دیگر مرجع تقلید شیعیان نیز به مساله افزایش قیمت بنزین واکنش نشان داد و ابراز ناراحتی کرد.

در پیام این مرجع تقلید نیز که در خبرگزاری شیعه (شفقنا) منتشر شده، آمده است: «اینجانب از همه نمایندگان مجلس می‌خواهم که با قاطعیت جلوی ایجاد التهاب معیشتی در جامعه را گرفته و از دولت محترم نیز می‌خواهم که تا دیر نشده در تصمیم خود تجدید نظر کرده و با همفکری کارشناسان دلسوز و متعهد و به کارگیری جوانان مؤمن و متعهد و نخبه به تقویت تولید داخلی و حل اساسی مشکلات آن اهتمام ورزند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار