زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس زبرخان نواخته شد

پانا (زبرخان) - به مناسبت هفته کتاب و با حضور امام جمعه روستای اسحق آباد، رئیس آموزش و پرورش زبرخان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور،انجمن های کتابخوانی و جمعی از مسئولان، زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه دخترانه صبوری روستای اسحق آباد زبرخان نواخته شد.

کد مطلب: ۹۶۸۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس زبرخان نواخته شد

رئیس اداره آموزش و پرورش زبرخان در این مراسم با اشاره به لزوم استفاده از فرصت های موجود برای ترغیب دانش آموزان به مطالعه، اظهار داشت: ما هیچوقت نمی‌توانیم عمر رفته را بازگردانیم ولی با مطالعه کتاب می‌توانیم حاصل یک عمر تلاش یک دانشمند را به دست آوریم و در زندگی خود به کار ببندیم.
سید مجتبی تاراش با بیان اینکه باید به کتاب به عنوان دوست نگاه کنیم عنوان کرد:هر جامعه ای که به کتاب اهمیت دهد در تمامی مسائل علمی و اجتماعی و ... پیشرفت خواهد کرد.

تاراش یکی از معضلات امروز جامعه را استفاده بیش از اندازه از تلفن های همراه برشمرد و تصریح کرد: امروزه استفاده زیاد از تلفن همراه متاسفانه فرصت مطالعه را از ما گرفته و سرانه مطالعه کتاب در جامعه ما به شدت کاهش یافته است و دانش آموزان باید با کتاب و کتاب خواندن آشتی کنند چرا که کتاب نحوه درست زندگی کردن را به ما می آموزد.

وی عضویت دانش‌آموزان در کتابخانه‌های عمومی و استفاده از منابع آن­ها را در جهت کسب آگاهی و رسیدن به موفقیت لازم دانست و ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار را فرصت مغتنمی برای تنویر افکار عمومی نسبت به مطالعه معرفی کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش زبرخان کتاب خواندن را یکی از عوامل مهم در سلامت روان دانش آموزان عنوان کرد و اظهار کرد: یکی از عوامل تقویت محبت و صمیمیت بین اولیا با فرزندانشان کتابخوانی است که باعث ایجاد فضای امن برای فرزندتان می‌شود و شخصیت آنها را شکوفا می‌کند.

در پایان این مراسم با حضور جمعی از مسئولین، زنگ کتاب در این آموزشگاه به صدا درآمد و برنامه‌های متنوع فرهنگی نیز اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار