در قالب طرح آموزش تلفیقی- فراگیر:

623 دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی هرمزگان تحصیل می کنند

هرمزگان(پانا)-رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی هرمزگان از برگزاری کارگاه آموزشی "بررسی و بازخوانی آیین نامه آموزش و پرورش تلفیقی-فراگیر کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه" با حضور 49 مدیر مدارس پذیرا در شهرستان میناب خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۸۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
623 دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی هرمزگان تحصیل می کنند

به گزارش خبرگزاری پانای هرمزگان و به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان؛ شهباز بارانی در جلسه مدیران پذیرا و پشتیبان دانش آموزان استثنائی طرح تلفیقی- فراگیر شهرستان میناب گفت: طرح آموزشی طرح تلفیقی- فراگیر آموزش و پرورش استثنائی به دنبال آن است که دانش آموزان با معلولیت جسمی نابینا و ناشنوا و نیز دانش آموزان با نیازهای ویژه بتوانند در کنار دانش آموزان عادی مشغول به تحصیل شوند .

وی افزود: آموزش تلفیقی در کشور ما یعنی دانش آموزان نابینا، ناشنوا و دارای معلولیت جسمی و حرکتی می‌توانند مانند سایر کودکان از امتیازات نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگیشان بهره‌مند و در کنار سایر دانش آموزان علاوه بر تحصیل، مهارت‌های مورد نیاز برای حضور در جامعه و تعامل با دیگران را بیاموزند .

این مسئول ادامه داد: 623 دانش آموز دارای شرایط طرح تلفیقی-فراگیر در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند که نیازمند آن است مدیران مدارس پذیرا و پشتیبان این دانش آموزان و همچنین رابطین تلفیقی، شرایط آموزشی و پرورشی دانش آموزان نیازمند به نیازهای ویژه را بشناسند .

بارانی با بیان اینکه 49 مدیر و رابطین تلفیقی شهرستان میناب در این کارگاه مشارکت دارند، اظهار داشت: تعداد ۷۵ دانش آموز دارای نیاز ویژه به صورت تلفیقی در مدارس شهرستان میناب خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی خود دریافت می کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار