جشنواره دانایی و توانایی؛ جایی که رقابت هنر نویسندگی در آن دیده می‌شود

تهران (پانا) - سومین جشنواره دانایی و توانایی با حضور دانش‌آموزان مدارس کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران آغاز شد. در این فرآیند دانش‌آموزان یک کتاب که از سوی وزارت آموزش‌وپرورش معرفی‌شده بود را مطالعه کردند و آزمون دادند و نفرات برتر مدرسه انتخاب و به منطقه معرفی شدند.

کد مطلب: ۹۶۸۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره دانایی و توانایی؛ جایی که رقابت هنر نویسندگی در آن دیده می‌شود

علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی نیز درباره این جشنواره گفت: «جشنواره دانایی توانایی که امسال سومین دوره آن برگزار می‌شود اهدافی را دنبال می‌کند. هدف ما در این جشنواره این است که نگاه دانش‌آموزان را به کتاب و مطالعه تغییر دهیم و وضعیت کتاب و کتابخوانی را بهبود ببخشیم.»

او ادامه داد: «فرایند این جشنواره به این صورت است که مرحله اول در مدرسه انجام می‌شود و هر دانش‌آموز یک کتاب را انتخاب و آن را مطالعه می‌کند. پس از انتخاب یک نفر از مدرسه، برای مرحله منطقه کتابی دیگر و در مرحله استانی نیز کتاب دیگری را مطالعه می‌کند.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی گفت: «در جشنواره دانایی توانایی قصد داریم فرهنگ کتاب و کتابخوانی رشد و داشته باشد. هدف ما این است کتاب‌ها با ۲۰ درصد قیمت در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد تا دغدغه خرید کتاب نداشته باشند.»

او ادامه داد: «این نکته قابل اهمیت است که برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این جشنواره کتاب معرفی‌ شده است. شرکت در جشنواره دانایی توانایی کاملاً اختیاری است و دانش‌آموزان با میل درونی خود در جشنواره شرکت می‌کنند.»

رمضانی افزود: «جشنواره دانایی توانایی علاوه بر این که فرهنگ کتاب خواندن را ترویج می‌کند و سرانه مطالعه در کشور را بهبود می‌بخشد نیم‌نگاهی هم به اقتصاد نشر و چرخه تولید کتاب دارد.»

سومین دوره جشنواره دانایی و توانایی امسال با شرکت حدود 500 هزار نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور در مرحله مدرسه در اردوگاه شهید باهنر تهران آغاز شد که از این تعداد 350 دانش‌آموز برگزیده به مرحله کشوری راه یافتند. این دانش‌آموزان را 100 نفر از مربیان مروج کتاب و کتاب‌خوانی همراهی می‌کنند.

در این جشنواره کارگاه‌هایی با حضور استادان مجرب برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود همچنین فردا 26 آبان در کتابخانه ملی مراسم تجلیل از برگزیدگان و دانش‌آموزان برتر کتاب‌خوان برتر سراسر کشور برگزار خواهد شد.

امروز در اردوگاه شهید باهنر ۴۴۰ دانش‌آموز در قالب ۱۲ کلاس تقسیم شدند تا با نویسندگان درباره کتا‌‌ب‌ها گفت‌وگو کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار