آذربایجان‌غربی چهارمین استان کشور در تولید برنامه‌های موبایلی

ارومیه (پانا) - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط نرم‌افزار ارائه دهنده برنامه‌های موبایلی /کافه‌بازار/، این استان در بخش تولید برنامه‌های موبایلی رتبه چهارم کشوری را در اختیار دارد.

کد مطلب: ۹۶۸۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان‌غربی چهارمین استان کشور در تولید برنامه‌های موبایلی

قاسم جلیلی‌نژاد افزود: فعالیت ۸۴۰ تیم برنامه‌نویس در حوزه نرم‌افزار و انیمیشن در آذربایجان‌غربی مهمترین عامل کسب این رتبه است.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی طی ۲ سال گذشته توانسته بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ برنامه موبایلی را تولید و روانه بازار هدف کند.

وی تاکید کرد: اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از تمامی فعالان عرصه تولید محتوای فناورانه حمایت کرده و در حد توان برای رفع موانع آن‌ها تلاش می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی اظهار داشت: جشنواره تولید محتوای فناورانه در استان با هدف شناسایی و حمایت و پشتیبانی از فعالان این عرصه برگزار می‌شود.

جلیلی‌نژاد اعلام کرد: جشنواره تولید محتوای فناورانه، هشتم اسفند امسال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ بهمن امسال به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سالانه بیش از یک هزار و ۶۰۰ فارغ التحصیل فناوری اطلاعات در آذربایجان‌غربی وجود دارد، ادامه داد: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به بخش تولید ثروت و ایجاد اشتغال در کشور تبدیل شده است و با فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب این بخش زمینه اشتغال فارغ التحصیلان این حوزه نیز فراهم می‌شود.

در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه‌های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان‌های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان‌ها پیگیری می‌شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه‌ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار