از ابتدای سال تا کنون؛

ده درصد نوزادان یزدی با نام و القاب حضرت محمد (ص) نامگذاری شدند

یزد(پانا)- مدیرکل ثبت احوال استان یزد از نامگذاری ۱۰ درصد نوزادان پسر استان با نام و القاب پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۸۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
ده درصد نوزادان یزدی با نام و القاب حضرت محمد (ص) نامگذاری شدند

مدیرکل ثبت احوال استان یزدبا اشاره به نامگذاری ده درصد نوزادان یزدی با نام و القاب حضرت محمد (ص)، گفت: علاقه مردم ایران به ائمه اطهار و واژه هایی با بار معنایی عارفانه بیش از یک علاقه معمولی است که در این بین علاقه مردم ایران به حضرت محمد (ص) وصف ناشدنی است.

"محمد علی مکرمی" افزود: از ابتدای سال جاری تا بیستم آبان ماه بیش از ۱۷ هزار ولادت در ادارات ثبت احوال استان یزد به ثبت رسیده است که برای هزار و ۷۱۱ نوزاد نام مبارک محمد و ترکیبات آن همراه با سایر القاب پیامبر اکرم (ص) نظیر احمد، محمود و مصطفی انتخاب شده است.

مکرمی اظهار داشت: امسال هزار و ۵۸۲ نوزاد با نام و ترکیبات محمد، ۷۶ نفر با اسم محمود، ۳۱ نوزاد احمد، ۱۶ کودک مصطفی، ۶ مورد هم با نام رسول نامگذاری شدند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد افزود: در صدر نام های برگزیده با نام و القاب حضرت ختمی مرتبت، محمد ۱۷۱ بار، محمدحسین ۱۳۰، محمدطاها ۱۰۱، محمدیاسین ۷۵ محمدامین ۷۱ بار انتخاب شده و اسامی محمدصدرا، محمد جواد، محمدمهدی و محمدرضا در رتبه های بعدی هستند.

مکرمی از انتخاب اسامی محمدصلاح، محمد کوروش، محمدآراز، محمد ارمیا، و محمد شنتیا به عنوان اسامی عجیب و قابل توجه نام برد.

او همچنین از نامگذاری ۳۱ نوزاد با نام ششمین پیشوای شیعیان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تا بیستم آبان ماه، ۲۵ نوزاد محمدصادق، ۴ کودک صادق و دو نفر هم جعفر نامگذاری شدند.

در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال، بیش از ۱۳ میلیون ایرانی به نام محمد، القاب و کنیه‌های ایشان مزین هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار