فرهنگ اقوام ایرانی قابلیت جهانی شدن دارد

رشت (پانا) - اقلیم چهار فصل کشور به همراه فرهنگ و خرده فرهنگ اقوام ایرانی در ایام مختلف، قابلیت جهانی شدن را دارد.

کد مطلب: ۹۶۸۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ اقوام ایرانی قابلیت جهانی شدن دارد

به گزارش پانا ، معاون توسعه مدیریت و استانداری گیلان ،در اختتامیه هفته ترویج علم و تجلیل از برگزیدگان و نخبگان گیلان پژوه، گفت: رویکرد تدریجی شناخت ایران زمین با موضوع آب، هوا و فرهنگ موضوع هفته ترویج علم در سال جاری انتخاب شده است.

تنهایی هماهنگی میان نهادهای مروج علم، آموزش مروجان علم و مرور تجربیات ترویجی و کاربردی افراد فعال در این حوزه را از اهداف برگزاری هفته ترویج علم خواند و گفت: ساده‌سازی مفاهیم علمی و جاری‌سازی رویکرد و تفکر آن در ابعاد مختلف امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شناخت محیط پیرامون و ظرفیت های موجود باید به پویش علمی در همه سطوح تبدیل شود، تصریح کرد: اقلیم چهار فصل کشور به همراه فرهنگ و خرده فرهنگ اقوام ایرانی در ایام مختلف، قابلیت جهانی شدن را دارد.

تنهایی خاطرنشان کرد: ترویج علم نیاز به مشارکت و کمک همه دستگاه‌های اجرایی کشور دارد تا مردم بتوانند مزایا و دستاوردهای حاصل از ترویج علم را به صورت محسوس در زندگی خود لمس کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان به همگانی کردن علم را ضروری خواند و اضافه کرد: در تحقق این امر مهم باید از تجربه های کشورهای موفق استفاده بهینه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار