امام جمعه خاورشهرپیامبر اسلام (ص)رحمة للعالمین است

شهرری(پانا)- امام جمعه خاورشهر گفت : اگر تمامی انسانها شخصیت حضرت محمد(ص) را آنگونه که هست بشناسند همگی به پیامبر و دین اسلام گرایش پیدا خواهند کرد.

کد مطلب: ۹۶۸۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه خاورشهرپیامبر اسلام (ص)رحمة للعالمین است

حجت الاسلام یاسینی در سخنانی با عنایت به سالروز میلاد نبی اکرم(ص) و ششمین اخترتابناک امامت امام جعفر صادق(ع) در خطبه‌های نمازجمعه به بیان سیره زندگی این بزرگواران پرداخت.

او با توجه به حدیثی از امام صادق (ع) بیان کرد: خودتان به اعمالتان رسیدگی کنید قبل از آنکه به حسابتان رسیدگی کنند و بدانید در قیامت پنجاه توقفگاه وجود دارد که توقف در هر ایستگاه معادل هزارسال از سالهای دنیایی است و در آن روز که پنجاههزار سال فرصت هست شفاعت ما شامل حال کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌شود.

امام جمعه خاورشهر به هفت شاخص مهم و برجسته سیره نبی اکرم(ص)پرداخت و گفت : اولین مورد به وجود آوردن ایمان و معنویت در دل‌های مردم که موتوری محرک و حقیقی است و دومین مورد ایجاد عدل و قسط در جامعه و به وجود آمدن علم و آگاهی وسومین شاخص سیره نبوی بود.

او افزود : چهارمین و پنجمین شاخص صفا و اخوت ، تربیت و اصلاح امت بوده ‌، ششمین مورد اقتدار و عظمت بخشیدن به جامعه و آخرین مورد ایجاد روحیه ی کار و حرکت دائمی است.

حجت‌الاسلام یاسینی در خطبه دوم علاوه بر بیان مناسبتها به بیان سه نکته پیرامون افزایش قیمت بنزین پرداخت و اظهار داشت: اصل و ضرورت این عمل باید مطابق مصوبات مجلس شورای اسلامی باشد و صحیح اجرا شود ودومین نکته این است که دولت باید با نظارت مانع گران شدن سایر کالاها و خدمات بشود و آخرین نکته آگاهی مردم از چگونگی هزینه کردن پولهای دریافتی دولت از مردم است.

امام جمعه خاورشهر با توجه به پیش رو بودن هفته کتابخوانی عرضه داشت : نقش کتاب در جامعه بسیار پررنگ و تاثیر گذار است و ما باید کتاب و کتابخوانی را در جامعه فرهنگ سازی کنیم .

/خبرنگار :زهراسادات میری /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار