مردم آستارا سالروز ولادت پیامبر اسلام را جشن‌گرفتند

آستارا (پانا) - شیعیان و اهل سنت آستارا، سالروز ولادت پیامبر خدا (ص) و امام جعفر صادق (ع) را در مساجد جشن‌گرفتند.

کد مطلب: ۹۶۸۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مردم آستارا سالروز ولادت پیامبر اسلام را جشن‌گرفتند

به گزارش پانا ،خیابان ها و میدان های اصلی آستارا از آغاز چراغانی و مزین شده بود و شب گذشته و امروز، شادمانی مردم به اوج خود رسید.

از سخنرانان برجسته مناسبت های اسلامی شامگاه پنجشنبه در جشن وحدت مسلمانان در مسجد رسول الله (ص) آستارا گفت: شیعیان و اهل سنت ایران از دیرباز در غم و شادی یکدیگر شریک و با هم متحد هستند.

وی افزود: دشمن همواره برای ضربه به امت اسلامی برنامه ریزی و تلاش می کند اما باید با انسجام شیعه و سنی و تداوم برنامه های مشترک دینی، فرصت نفاق به دشمن داده نشود.

وی بیان کرد: کسانی که بین مذاهب و قومیت ها اختلاف ایجاد می کنند، مسلمان نیستند و پیرو مکتب پیامبر(ص)، باید طرفدار صلح و امنیت باشد و رمز اصلی موفقیت ما وحدت اسلامی است.

امام جمعه کوته کومه بخش لوندویل آستارا نیز در این آئین گفت: آئین های برادری و برابری شیعه و سنی نباید به هفته وحدت محدود باشد و استمرار حضور برادران و خواهران شیعه و سنی در برنامه های مذهبی همدیگر، روحیه وحدت مسلمانان را تقویت می کند.

حجت الاسلام واثق صبوری افزود: هفته وحدت فرصت توجه مسلمانان به مشترکات دینی نظیر قرآن، رهبری و قبله واحد است و باید با تمسک به آنها از اختلافات بپرهیزیم.

دوازدهم ربیع الاول، سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام به روایت اهل سنت وسالروز میلاد آن حضرت به روایت شیعیان است و بین این دو تاریخ، هفته وحدت نامگذاری شده است.

نظر شما

* لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد کنید

5 + 8 =

سرخط اخبار استان‌ها

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار