گردشگری، صنعتی رو به رشد در یزد

یزد(پانا)- مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: به دنبال افزایش میزان سرمایه گذاری در یزد صنعت گردشگری در این استان رشد داشته است.

کد مطلب: ۹۶۸۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در رویداد کارآفرینی گردشگری یزد گفت: در سال‌های گذشته توجه به حوزه گردشگری در یزد افزایش داشته است و این شهر اکنون در کنار شهر‌های اصفهان و شیراز به عنوان مثلث طلایی گردشگری شناخته می‌شود.

او با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری در سال‌های گذشته در یزد افزایش داشته است، افزود: به همین منظور هتل‌ها و تاسیسات گردشگری یزد از تعداد انگشت شمار، به بیش از ۶۰۰ واحد رسیده است.

فاطمی اظهار داشت: در گذشته بافت تاریخی یزد وضعیت خوبی نداشت که با همکاری ادارات مختلف، مرمت شد و اکنون به راحتی در هر ساعت شبانه روز می‌توان در آن قدم زد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به وجود اقوام مختلف در یزد، افزود: به منظور تقویت همزیستی ادیان مختلف، رویداد‌های گردشگری زیادی در یزد برگزار شد.

او همچنین با اشاره به رونق گردشگری کویر، در فصل پاییز گفت: این جاذبه با صدور مجوز‌های جدید کمپ‌های کویری در یزد رو به افزایش است.

فاطمی ادامه داد: صنایع دستی یزد نیز به گونه‌ای برجسته شده که خرید صنایع دستی، به یکی از اهداف گردشگران برای سفر به یزد تبدیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد افزود: برای تنوع بخشی، به حوزه گردشگری بر اساس ظرفیت‌های یزد کمیته‌های مختلف مذهبی معنوی، تاریخی، ادبی، هنری، تجاری، ورزشی و هیجانی، رویداد ها، خوراک و غذا، کودک، معلولین و سالمندان، سلامت، الکترونیک، روستایی و طبیعت گردی، پایدار، علمی آموزشی و دفاع مقدس تشکیل شد.

او ادامه داد: در ده سال گذشته، ده کشور هدف گردشگری را شناسایی و ده هسته گردشگری برای کشور‌های انگلیس، آلمان، چین، ایتالیا، اسپانیا، روسیه، هند، اسکاندیناوی، اروپای شرقی و فرانسه تشکیل شد.

رویداد گردشگری کار آفرینی با حضور دانشجویان دانشگاه‌های استان به مدت سه روز در یزد برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار