وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : امسال یکصد کتابخانه در مناطق مختلف کشور ساخته می شود .

یزد(پانا)- آئین نکوداشت روز کتاب و کتابدار در یزد، پایتخت کتاب ایران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۸۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد

در این همایش که پانصد نفر از کتابداران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی کشور حضور داشتند از کتابداران نمونه کشور، استانداران و خیرانی که در ترویج فرهنگ کتابخوانی فعالیت داشتند تجلیل شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به اهمیت کار کتابداران برنامه‌های وزارت ارشاد برای تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه را تشریح کرد.
صالحی ، از ساخت یکصد کتابخانه در سال جاری در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت : آسان کردن راه‌های دسترسی به کتابخانه ها، برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی ، اعطای تسهیلات، جایزه‌های متنوع و تخفیف ویژه برای دسترسی بیشتر مردم به کتاب و معرفی کتاب‌های خوب از جمله برنامه‌هایی است که برای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور اجرا می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهادکتابخانه‌های عمومی کشور باید خود را با مسیرتغییرات اجتماعی هماهنگ کند.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم در این مراسم گفت: در هفته کتاب ۲۶ کتابخانه و دو کتابخانه سیار در مناطق مختلف کشور به بهره برداری رسیده است.
مختارپور با اشاره به ضرورت اختصاص بودجه و امکانات لازم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور گفت: مسئولان باور داشته باشند صد‌ها برابر هزینه‌ای که امروز از بخش فرهنگ دریغ می‌شود در آینده نزدیک باید صرف زندان و مبارزه با اعتیاد شود.
استاندار یزد ، هم با قدردانی از زحمات فعالان و خیران عرصه کتاب و کتابخوانی گفت:اجرای طرح‌های خلاقانه فرهنگی و هنری می‌تواند در راستای توجه بیشتر به کتاب و کتابخوانی تاثیرگذار باشد.
طالبی با اشاره به ثبت شهر یزد به عنوان شهر میراث جهانی و همچنین انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۹۸ بر بهره گیری از این فرصت‌ها تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار