امام جمعه شهر قدس:حفظ انقلاب و مقدسات کشور به برکت تفکر و روحیه بسیجی است

شهرقدس (پانا) - امام جمعه شهر قدس گفت: افزایش دویست درصدی قیمت بنزین در این فصل از سال، غیر قابل توجیه است.

کد مطلب: ۹۶۸۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه شهر قدس:حفظ انقلاب و مقدسات کشور به برکت تفکر و روحیه بسیجی است

حجت الاسلام ورضا جوکار امام جمعه شهر قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، در روز میلاد نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و بنیانگذار مذهب شیعه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی و خدا محوری در زندگی اذعان داشت: پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم دارای اخلاق حسنه هستند و اخلاق ایشان تجسم آیات قرآن است.

او در ادامه با اشاره به دعای بیستم مکارم الاخلاق در ارتباط با دعاهای انسان ساز بیان کرد: عزت دارای معانی مختلف است که میتوان به بندگی کردن خدا، گناه نکردن و فرمانبری از خدا اشاره کردو مکمل عمل صالح ایمان، پایبندی و باور انسان به توحید، نبوت و امامت میباشد وکسی که خدا را بندگی و اطاعت بکند دارای عزت است و برای داشتن مقام رفیع باید عمل صالح انجام داد.

امام جمعه شهر قدس افزود: معنای دیگر عزت شکست ناپذیری و ایستادگی مقابل دشمن است و سرتاسر زندگی پیامبر اسلام ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن بود.

او با اشاره به فرمایش قرآن کریم درباره عهدشکنان گفت: کسانی که عهدشکنی میکنند تقوای الهی ندارند و اگر اینها آمدند و پا به میدان جنگ گذاشتند، آنها را نابود می کنیم تا یاد بگیرند که دیگر پیمان شکنی نکنند.

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس در توصیه به مسئولین کشور بیان کرد: مسئولین کشور اگر می خواهند مشکلات کشور برطرف شود اول اعتقادات خود را اصلاح کنند و با اعتقادات مردم بازی نکنند و بدانید که انقلاب اسلامی، انقلاب الهی است و پشتوانه الهی دارد و در اوج عزت قرار گرفته است.

او با اشاره به جوانانی که در حال امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند، تصریح کرد: از مسئولین تقاضا داریم به امران به معروف و ناهیان از منکر حمایت جدی کنندو. با امر به معروف واجبات ادا می شوند و محرمات با نهی از منکر در جامعه ریشه کن می شوند.

حجت الاسلام جوکار در ارتباط با هفته بسیج ادامه داد: بسیج شجره طیبه ای است که در پنجم آذر سال پنجاه و هشت توسط معمار کبیر انقلاب تاسیس شد و امروز به درخت تنومند چهل ساله تبدیل شده که از میوه‌های شیرین آن در منطقه استفاده می شود وتفکر بسیجی امروز به دنیا صادر شده و ملتهای به پا خواسته در دنیا از بسیج مستضعفان الگو برداری کرده اند.

او افزود: در هفته بسیج بیش از دو هزار برنامه درنظر گرفته شده وحفظ انقلاب و مقدسات کشور به برکت تفکر و روحیه بسیجی است و الگوی بسیج پیامبر اسلام و امیرالمؤمنین (ع)و احیاگر بسیج امام راحل هستند و مردم و مسئولین از آن بهره ببرند.

خطیب نماز جمعه شهر قدس در ارتباط با شاهکار نیروهای اطلاعاتی سپاه پاسداران بیان داشت: در ایام اربعین غول مفسد سیاسی خارج از کشور و مدیر شبکه آمد نیوز توسط نیروهای اطلاعاتی سپاه دستگیر شد و سرویس های اطلاعاتی دنیا مات و مبهوت شدند و اکنون نیز مفسد بزرگ اقتصادی کشور را به قوه قضائیه تحویل دادندو از حرکت مدبرانه و غیرتمندانه و غرور آفرین قوه قضاییه نیز حمایت می کنیم و تقاضا میکنیم با این مفسدین در اسرع وقت و با فوریت و با اشد مجازات برخورد کند.

امام جمعه قدس ادامه داد: صدا و سیما کشور علی‌رغم داشتن سی شبکه استانی یک شبکه که برنامه‌های استان تهران و پایتخت کشور را پوشش دهد ندارد و تمام فعالیتهای در رسانه استان تهران به نمایش گذاشته نمی‌شود که لازم است مسئولین استانی نسبت به راه‌اندازی استانی کنند تا مردم استان تهران بتوانند از برنامه های محلی و استانی خود بهره مند شوند.

او در ادامه افزود: خانواده‌ها در انتخاب برنامه های تلویزیون مراقبت لازم را داشته باشند. تلویزیون جمهوری اسلامی از تغییر نام شهرها آگاه نیست. خانواده‌ها نسبت به شبکه های اجتماعی و برنامه های تلویزیون آگاه باشند، دشمن با واسطه و بی واسطه درصدد اینست که نسل جوان را از اسلام برباید.

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس با اشاره به سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین گفت: افزایش تدریجی قیمت‌ها طبیعی است اما در این فصل از سال که دویست درصد قیمت بنزین افزایش یافته قابل توجیه نیست ومردم نباید از گرانی‌ها استقبال کنند.

او در ادامه تصریح کرد: بنا به گفته مسئولین دولت درآمد حاصل از افزایش بنزین را می خواهند در جهت رونق تولید و کمک به هجده میلیون خانواده دهک کم درآمد جامعه کند، که باید شفاف سازی لازم و نظارت در این زمینه صورت گیرد و به مردم گزارش دهند که درآمد حاصل از جیب مردم چگونه به مردم برگردانده می شود و کجا مصرف می شود.

امام جمعه شهرستان قدس اذعان داشت: دولت باید نظارت جدی کند تا به دنبال افزایش قیمت بنزین سایر کالاها افزایش نیابد. زیرا وضع فعلی اقتصادی جامعه و مشکلات معیشتی زندگی مردم را به ستوه آورده و جلوگیری از افزایش بی رویه سایر کالاها مطالبه جدی مردم از مسئولین است.

/خبرنگار: محمدجواد ماهر/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار