رئیس سازمان دانش آموزی استان قزوین:

پارلمان دانش آموزی در قزوین تشکیل می شود

قزوین (پانا)- رئیس سازمان دانش آموزی استان قزوین از تشکیل پارلمان دانش آموزی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۸۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
پارلمان دانش آموزی در قزوین تشکیل می شود

جلسه هم اندیشی برگزاری مرحله دوم و سوم انتخابات شورای دانش آموزی با حضور جبار حسنعلی پور رئیس سازمان دانش آموزی استان، اصغری کارشناس تشکل ها و دیگر کارشناسان سازمان برگزار شد.

در این جلسه حسنعلی پور رئیس سازمان دانش آموزی استان قزوین با تشریح روند تشکیل پارلمان دانش آموزی در استان، اظهار کرد: انتخابات مرحله نخست شورای دانش آموزی آبان ماه در تمامی مدارس استان برگزار شده و قرار است که مرحله دوم این انتخابات آذرماه به صورت منطقه ای برگزار و منتخبان مناطق مشخص شوند.

وی از تشکیل پارلمان دانش آموزی در استان خبر داد و افزود: مرحله سوم انتخابات نیز در بهمن و اسفندماه برپا می شود و پس از برگزاری مرحله دوم و سوم انتخابات شورای دانش آموزی( مرحله منطقه ای و مرحله استانی) در نهایت نفرات اول شوراهای دانش آموزی مرحله استانی با داشتن یکسری شرایط آیین نامه ای به دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور معرفی می شوند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان قزوین با اشاره به تأثیر فعالیت های شورایی در ارتقای روحیه اجتماعی دانش آموزان، گفت: تربیت اجتماعی، سیاسی و مدیریتی دانش آموزان مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و آماده سازی آنها برای زندگی، یکی از اهداف مهم وزارت آموزش و پرورش می باشد.

حسنعلی پور عنوان کرد: زندگی اجتماعی مستلزم آموزش و کسب شایستگی ها و مهارت هایی است که در مناسبات اجتماعی با رعایت قوانین، مقررات، نظم و انضباط تجلی پیدا می کند.

این مسئول با تأکید بر توسعه آموزش های مهارتی و تشکیلاتی بین دانش آموزان، بیان کرد: اینگونه آموزش ها دانش آموزان را می تواند در زندگی اجتماعی بسیار کمک کند و حضور دانش آموزان در فضاهای اجتماعی دانش آموزی کلاس درس خوبی برای آینده آن ها محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار