شبکه گاز به مناطق روستایی منج لردگان رسید

شهرکرد(پانا) - مدیر اجرای انتقال شبکه گاز بخش منج لردگان گفت: با شکاف کوه ، جابجایی و تراشه‌برداری ۳۰۰ هزار مترمکعب سنگ در گردنه سخت گذر چهارطاق، شبکه انتقال گاز به ۱۹ روستای منج این شهرستان رسید

کد مطلب: ۹۶۸۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
شبکه گاز به مناطق روستایی منج لردگان رسید

بهنام باقری شامگاه چهارشنبه در جریان عملیات لوله‌گذاری و اجرای شبکه انتقال گاز از منطقه سخت‌گذر گردنه چهارطاق بخش منج اظهار داشت: با تمهیدات اندیشده شده در ایام دهه فجر، مشعل گاز طبیعی در این منطقه سختگذر و جنگل نشین روشن و عملیات واگذاری انشعاب به ساکنان آغاز خواهد شد.

وی، تعداد جمعیت ساکن در منطقه منج را بیش از ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ساکنان ۶روستای دره اشگفت، دهنو بارز، شوار ، حاتم آباد ، دره باز ، نصیرآباد بخش منج با اجرای ۱۸ کیلومتر شبکه گاز از منطقه دهدز استان خوزستان تا پایان سال از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

مدیر اجرایی انتقال شبکه گازرسانی به بخش منج شهرستان لردگان گفت: برای اجرای این طرح، امسال افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص و برای اجرای این طرح محدودیتی مالی وجود ندارد.

وی، انتقال خطوط شبکه گاز در مناطق یاد شده را هزینه‌بر و روند پیشرفت کار را کُند اعلام و تاکید کرد: بخش عمده مسیر لوله‌گذاری با برش کوه انجام می‌شود.
باقری، طول شبکه گاز در حال انجام را حدود ۲۳ کیلومتر در قله و گردنه ذکر کرد و گفت: به عقیده کارشناسان، طرح انتقال گاز از گردنه چهارطاق به منطقه روستایی منج یکی از دشوارترین طرح‌های شکافت کوه و تراشه‌برداری در کشور محسوب می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری نیز ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری را بیش از ۹۵ درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی استان را ۸۶.۵ درصد اعلام کرد.
سیامک حیدری افزود:براساس ارزیابی و اعلام کارشناسان شرکت ملی گاز، چهارمحال و بختیاری در ردیف ۸ استان سبز کشور در اجرای گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و صنعتی است.
وی، اشتراک ۳۰۸ هزار و ۹۰۶ مشترک گاز در سطح استان را یادآورشد و گفت: ۳ هزار و ۳۱۱ مورد در سال به مجموعه مشترکان شرکت گاز استان افزوده شده است که از این تعداد ۲ هزار و۴۴۳ مورد شهری و ۸۶۸ مورد روستایی است.
حیدری، تعداد انشعابات نصب شده در سطح استان را ۱۸۱ هزار و ۵۳۱ انشعاب اعلام کرد و گفت: از این تعداد یکهزار و ۵۸۰ مورد در سال جاری اجرا شده است.

بخش منج شهرستان لردگان در ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار