برگزاری پیش اجلاس سراسری نماز در شهرستان ابرکوه

ابرکوه (پانا) - پیش اجلاس بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با حضورامام جمعه،فرماندار، مسؤولین محلی ، مدیران و مربیان تربیتی مدارس، دانش آموزان و قشر فرهنگی، در سالن دانشکده پیراپزشکی ابرکوه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۸۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری پیش اجلاس سراسری نماز در شهرستان ابرکوه

امام‌ جمعه ابرکوه، در این مراسم گفت: این اجلاس که یکی از نشست‌های مبارک برای شهرستان ابرکوه است، قطعاً با هدف رونق یافتن نماز در مدارس صورت گرفته است.

وی افزود:به‌رغم پوشش نمازهای جماعت مدارس توسط ائمه جماعات، باز هم در شهرستان با کمبود روحانی مواجه بوده و نمی‌توانیم پاسخگوی تمامی مدارس باشیم .

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی یادآور شد: در همین راستا است که توصیه می‌شود والدین فرزندان خود را به تحصیل در حوزه علمیه تشویق کنند تا علاوه بر داشتن یادگاران صالح، فرزندان آنان بتوانند در بسیاری از امور شهرستان همکاری داشته باشند .

حجت‌الاسلام حسینی اذعان کرد: در بحث نماز عناصر مختلفی تأثیرگذار است که مهم‌ترین بخش در این امر امامت جماعت است؛ چراکه در وهله اول باید نماز با جماعت اقامه شود و نشان دهد که حرکت عبادی در دین ما حرکت جمعی است و این حرکت پیام‌های بسیاری از جمله اتحاد، انسجام، یکپارچگی و اخلاص را به نمایش می‌گذارد .

حسینی در امر اقامه نماز نیز به اهمیت حضور قلب اشاره کرد و افزود: توجه، حضور قلب و تمرکز حواس در نماز روح‌بخش و راهکار کسب این تمرکز و حضور قلب، توجه به معنای نماز است

در این اجلاس رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان ، اظهار کرد: نماز در دین اسلام و در مکتب ما شیعیان از جایگاه بسیار والا و منحصربه‌فردی برخوردار است تا جایی که آن را ستون و عمود خیمه دین معرفی کرده‌اند .

محمدعلی کریمی اذعان کرد: یکی از راهکارهای معرفی جایگاه ویژه نماز، برقراری پیوندی محکم بین مساجد و مدارس است که در حال حاضر با وجود کمبود نیروی انسانی، این مهم به‌خوبی محقق نشده است. لذا امید است در این مراسم راهکارهای مناسب و قابل اجرایی برای این موضوع ارائه شود .

در ادامه این اجلاس حجت الاسلام رحیمیان از دفتر تخصصی نماز حجت الاسلام قرائتی از قم، به بیان اهمیت و جایگاه نماز پرداخت وبه شیوه های دعوت به نماز ازجمله آموزش نماز واحکام وافزایش اطلاعات اولیه،آموزش صحیح و زیبا خواندن نماز،نقش الگوپذیری،آسان کردن شرایط نماز خواندن وشروع کلاس درس با احادیث معصومین به تفضیل سخن گفت .

لازم به ذکر است: در پایان این مراسم از مدیران،مربیان ،دبیران،ائمه جماعت ودانش آموزان فعال در عرصه نماز تقدیر وتندیس ولوح تقدیر به رسم یادبود به ایشان اهداء گردید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار