همایش خانه کارگر در لنگرود با حضور وزیر تعاون برگزار شد

رشت (پانا) - همایش خانه کارگر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجتمع کار و کارگر چمخاله لنگرود برگزارشد .

کد مطلب: ۹۶۸۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
همایش خانه کارگر در لنگرود با حضور وزیر تعاون برگزار شد


به گزارش پانا ، گفت : جامعه کارگری ایران به ‌عنوان ستون فقرات تولید کشور محسوب می ‌شوند‌.
وی به نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سرافرازی جمهوری اسلامی اشاره کرد : این جامعه همراه و همگام نظام بوده است و در حوزه اداره امور اجتماعی کشور هم نقش موثری در انسجام و یکپارچگی داشته و دارد.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایجاد نارضایتی در جامعه و گسست اجتماعی هدف دشمنان از اعمال تحریم های اقتصادی است، افزود : در شرایط کنونی که نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی با ابزارهای گوناگون و تهدید اقتصادی در صدد فشار است بیشترین هدف دشمنان ضربه زدن به طبقه متوسط و محروم جامعه است.
محمد شریعتمداری با اشاره به پایش و رصد کردن واحدهای تولیدی در کشور و ۴۵۰ هزار کارگاه‌های مختلف تولیدی ثبت شده در مجموعه صنفی گفت : هزار و۲۸۱ واحد در مجموعه اقتصادی کشور رقم شکننده‌ای است و در استان گیلان ۳۶۰ واحد تولیدی در طی این دوران به چرخه تولید برگشتند که همراهی جامعه کارگری مهم ‌ترین عامل این بازگشت است.
وی از حمایت از بانک رفاه کارگران در کنار سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان آخرین اقدام مجلس قدردانی کرد و افزود : تلاش خانه کارگر برای تامین رفاه و یکپارچگی جامعه کارگری قابل توجه است.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لزوم یکپارچگی و وحدت جامعه کارگری را یکی از مهم‌ترین سرمایه های اجتماعی کشور دانست و افزود : تعامل دوسویه با کارگران و کارفرمایان، جلب منافع در تعامل سازنده با کارگران در راستای حمایت بیشتر از کارگران و حفظ حقوق کارگر است.
محمد شریعتمداری با اشاره به سند ارزشمند و معتبر میثاق ملی و استفاده از ظرفیت‌های این قانون ارزشمند، گفت: از توسعه تکنولوژی در عرصه صنعت نباید غافل شویم.
محمد شریعتمداری با تاکید بر ایمنی در مجموعه فعالیت‌های جامعه کارگری و استفاده از ظرفیت‌های قانون کار و نیروهای متخصص گفت : عدم نفوذ قانون کار در مناطق تجاری آزاد باید مورد بررسی باشد زیرا حقوق کارگر در هر صورت باید حفظ شود.
وی تقویت تشکل‌های کارگری را از اهداف موردنظر دانست و بر گسترش تشکل‌های کارگری تاکید کرد.
استاندار گیلان هم حمایت از جامعه کارگری را زمینه ساز تحقق رونق تولید دانست و گفت : رفاه اجتماعی با تلاش کارگران میسر می‌شود.
ارسلان زارع ضمن قدردانی از کارگران در چرخه تولید و توسعه استان و کشور افزود : جامعه کارگری همواره موثر و برای آبادانی ایران اسلامی تلاشگر بودند و امروز هم در دوره حساس و شرایط اقتصادی کنونی با درک رسالت خطیر خود به رونق بخش‌های تولیدی و توسعه کشورمان اهتمام دارند.
وی با تاکید بر اینکه رفاه اجتماعی با تلاش کارگران میسر می‌شود افزود : جامعه کارگری ثروت ملی و مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی است.
استاندار گیلان افزایش فعالیت جامعه کارگری را در کاهش نرخ بیکاری موثر دانست و خاطرنشان کرد : حمایت از جامعه کارگری زمینه ‌ساز تحقق رونق تولید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار