قطار گردشگری کویر به کاشان رسید

کاشان (پانا) - فرماندار کاشان گفت: با هدف توسعه گردشگری نخستین قطار گردشگری داخلی از مقصد تهران، صبح روز پنجشنبه وارد ایستگاه راه‌آهن کاشان شد و مورد استقبال جمعی از مسوولان این شهرستان قرار گرفت.

کد مطلب: ۹۶۸۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
قطار گردشگری کویر به کاشان  رسید

علی اکبر مرتضایی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: هدف اصلی از راه‌اندازی این قطار را شناساندن، مکانهای گردشگری شمال استان اصفهان است و ایستگاه راه آهن این شهر، پنج شنبه های هر هفته میزبان قطار گردشگری تهران خواهد بود.
وی افزود: مسیر طولانی راه‌آهن شمال به جنوب کشور شهرستانهای شمال استان اصفهان، ظرفیت خوبی برای رونق صنعت گردشگری و معرفی جاذبه های گردشگری و اقتصادی این مناطق است.
وی تصریح کرد: برنامه‌های قطار گردشگری، در قالب دو گروه گردشگری و طبیعت گردی است که گروه اول با اتوبوس به سمت شهر نوش آباد جهت دیدار از مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد، مسجد جامع و مناره سلجوقی آن و قلعه سیزان و سپس به کویر ابوزیدآباد ختم می شود.
فرماندار کاشان افزود: گروه دوم از مسافران قطار گردشگری تهران، به دیدن خانه‌های تاریخی بروجردی‌ها و طباطبایی رفته و بعد از باغ فین با هدف طبیعت گردی به منطقه کویری ابوزید آباد خواهند رفت.
وی افزود: قطار گردشگری تهران، برنامه یک روزه است که پنجشنبه هر هفته پنجشنبه ساعت شش صبح از تهران به طرف کاشان حرکت کرده و ساعت 22 همان روز به تهران بر می گردد که علاقه‌مندان می‌توانند به پایگاه اینترنتی رجا به نشانی www.raja.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۱۵۳۹ تماس بگیرند.
مرتضایی تاکید کرد: گردشگری، یک صنعت رو به رشد و بزرگترین صنعت جهان است و در تمامی کشورها به عنوان ابزاری مبنایی برای رشد و توسعه فعالیت های اقتصادی و افزایش سطح درآمد ناخالص ملی محسوب می شود.
عضو شورای اسلامی شهر نوش آباد گفت: سرزمین ما با پیشینه تاریخی خود، از فرهنگ، آداب و رسوم خاصی برخوردار است که این فرهنگ ها و آداب و سنتها می توانند جاذبه های قدرتمندی هم برای توسعه گردشگری داخلی و هم برای جذب گردشگران خارجی محسوب شوند.
ابوالفضل رافعی نوش آبادی اظهار کرد: میراث غنی نقاط مختلف ایران به ویژه در مناطق دور از مرکز مثل نوش آباد و ابوزید آباد، به درستی و آنطور که شایسته است معرفی نشده اند و استمرار این بی توجهی می تواند این آثار را با خطر نابودی مواجه کند .
وی افزود: راه حل مقابله با این معضل، حفظ و نگهداری از میراث طبیعی و فرهنگی سرزمین مان است که باید با مشارکت همه دستگاههای بالا دستی انجام شود که قطار گردشگری، اقدام شایسته ای است که توسط مسوولان در سطح کشور، استان اصفهان و شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل انجام شده است.
رافعی تصریح کرد: امیدواریم با استمرار این حرکت، صنعت گردشگری به صورت هدفمند، رو به توسعه گذاشته و رکود اقتصادی به ویژه در شهرهای کوچک مثل نوش آباد که متکی به اقتصاد کشاورزی است، رونق پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار