آیت الله ری شهری: فضای مجازی دوست ناباب جوانان است

شهرری (پانا)- آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در سیزدهمین آیین تجلیل از حافظان کل قرآن در آستان عبدالعظیم(ع) اظهارداشت: فضای مجازی همچون دوستی ناباب است که جوانان ما را درگیر مسائل دنیوی کرده و ذهن و جان افراد زیادی را آلوده و تحت تاثیر قرار داده است.

کد مطلب: ۹۶۸۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله ری شهری: فضای مجازی دوست ناباب جوانان است

آیت الله ری شهری تولیت آستان عبدالعظیم(ع) در سخنانی انس با قرآن را لازمه برخورد با این توطئه دشمن عنوان کرد و اظهار داشت: بایستی جوانان ما با مکاتب الهی بیشتر آشنا شوند تا از این گرفتاری‌ها نجات یابند.

او در ادامه افزود: پیوند قرآن و اهل بیت(ع) از هم جدانشدنی است و حفظ این پیوند مقدمه ظهور منجی بشریت میباشد و باید در این راستا جوانان را هدایت کرد.

او بیان داشت: قرن‌هاست که دشمنان سعی کرده‌اند تا پیوند بین قرآن و اهل بیت (ع)را گسسته کنند و تا حدودی نیز در این زمینه موفق شده‌اند و حال پس از چهارده قرن، مردم و جوانان ایران باید از این پیوند حفاظت کنند.

تولیت آستان عبدالعظیم(ع) اضافه کرد: پیوند بین قرآن و نظام جمهوری اسلامی تا ظهور منجی بشریت پایدار خواهد ماند و جوانان در راستای حفظ این پیوند تلاش کنند.

آیت الله شهری افزود: قرآن بهترین کتاب برای هدایت مردم و جوانان است که باید با قلبی پاک به سمت این معارف الهی رفت و کسانی که با این کتاب آسمانی انس و پیوند عارفانه دارند از تمامی نیازهای دنیوی به دور هستند.

سپس معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) درسخنانی گفت : مرکز آموزش قرآن این آستان از سال ۶۹ فعالیت خود را آغاز کرده و با ده کارشناس وظیفه تعلیم و تربیت حفظ این کتاب آسمانی را برعهده دارند که تاکنون هشتاد هزار نفر در این مرکز قرآن آموخته‌اند.

عباس سلیمی تصریح کرد: علاوه بر آموزش این تعداد از قرآن آموزان، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با بقاع متبرکه و سایر مراکز قرآنی نیز تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده که با همکاری این اماکن تاکنون چهل هزار نفر به عنوان حافظ اجزا مختلف قرآن معرفی شده‌اند.

سلیمی با اشاره به اینکه کم سن‌ترین حافظ قرآنی ده ساله بوده و بیشتر آنها نوجوان هستند، یادآور شد: هشت نفر از حافظان نیز میانسال هستند و هر کدام از آنها نه تنها حافظ خوبی هستند بلکه به عنوان مبلغ و خطیب توانمند می‌توانندمفاهیم قرآن را تبلیغ کنند.

سیزدهمین آیین تجلیل از حافظان قرآنی آستان مقدس عبدالعظیم(ع) با حضور آیت‌الله ری شهری و جمعی از مسئولان محلی در تالار شیخ صدوق برگزار شد و از بیست وشش حافظ جدید قرآن تجلیل بعمل آمد.

/خبرنگار: شیدا مشهور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار