صادرات کالاهای غیرنفتی اردبیل به کشورهای عربی هموارتر می شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل در دیدار با سفیر عمان با تاکید بر آمادگی اردبیل برای توسعه مناسبات با کشور عمان گفت: فعالان اقتصادی، مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس از توسعه روابط با کشور عمان در بخش‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری استقبال می‌کنند.

کد مطلب: ۹۶۸۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
صادرات کالاهای غیرنفتی اردبیل به کشورهای عربی هموارتر می شود

اکبر بهنام‌جو ،استاندار اردبیل در دیدار با سفیر عمان بر آمادگی استان اردبیل برای توسعه مناسبات با کشور عمان تاکید کرد و گفت: تجار و فعالان اقتصادی، مسؤولان و نمایندگان مردم در مجلس از توسعه روابط با کشور عمان در بخش‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری استقبال می‌کنند.

او با بیان اینکه استان اردبیل از ظرفیت‌های فراوان در بخش صنعت، کشاورزی، گردشگری و نیروی انسانی ماهر برخوردار است،گفت: صنعت فرش و عسل اردبیل از شهرت جهانی برخوردار است و کشور عمان می‌تواند هدف و مسیر مناسبی برای محصولات تولیدی و صادرات غیر نفتی استان اردبیل به کشورهای عربی و نقاط مختلف جهان باشد.

استاندار اردبیل با اشاره به مزیت‌های گردشگری استان و اقدامات انجام گرفته در جهت توسعه زیرساخت‌های صنعت توریسم گفت: استان اردبیل مقصد خوبی برای گردشگران عمانی و گردشگران دیگر کشورهای عربی که از طریق آژانس‌های گردشگری عمانی انجام می شود خواهد بود و از سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همکاری‌های دوجانبه بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.

بهنام‌جو خواستار تسهیل شرایط و فراهم آمدن زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان استان اردبیل در بازارهای جهانی عمان شد و ابراز امیدواری کرد: در نمایشگاه تخصصی عمان زمینه حضور فعالان اقتصادی استان اردبیل نیز فراهم شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان روند روبه رشدی را طی می‌کند، اظهار کرد: احداث هتل ۵ ستاره، تولید پنل‌های خورشیدی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بخش‌های معدنی از جمله این سرمایه‌گذاری‌هاست.

در این نشست سعود احمد البروانی سفیر کشور عمان در جمهوری اسلامی ایران نیز از آمادگی کشورش برای توسعه روابط دیپلماتیک با کشورمان و گسترش مناسبات اقتصادی با استان اردبیل خبر داد و گفت: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی دو طرف در توسعه این روابط می توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار