تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و امور فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب، با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و طی برگزاری مراسم محوری از فرهنگیان و دانش آموزان فعال در حوزه کتاب و کتابخانه تجلیل خواهد شد.

کد مطلب: ۹۶۸۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی

قدرت اله قاسمی با گرامیداشت هفته کتاب اظهار داشت: کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی موجب رخدادهای عظیم فرهنگی در کشور می شود و ایام هفته کتاب بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ایجاد ارتباط بین آحاد مختلف مردم و کتاب می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اهدای کتاب، وقف آگاهی و دانایی در جامعه است، بیان کرد: ارزش دانش و آگاهی آنقدر بالا است که در آموزه های دینی ما هم به یادگیری و یاد دادن توصیه های زیاد و مکرر شده است و بدون شک با بالا رفتن اندیشه و آگاهی یک جامعه، شرایط مختلف اقتصادی، اجتماعی و هنری آن جامعه هم رشد خواهد کرد.

قاسمی افزود: اگر به دنبال کاهش آسیب‌ های اجتماعی و برخی بزهکاری ‌ها در جامعه هستیم، ترویج فرهنگ کتابخوانی بهترین راه در این راستا به شمار می‌ رود و مطالعه کتاب و داشتن علم و آگاهی، علاوه بر اینکه در شکل ‌دهی به شخصیت انسان نقش بسیار مهمی دارد، مسیر رسیدن انسان به کمالات را نیز هموارتر می‌ کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کتاب مختص روز و هفته خاصی نیست و باید متولیان فرهنگی شرایط را فراهم کنند که مردم در تمام روزهای سال و در تمام مکان های عمومی دسترسی آسان و سهل الوصولی به کتاب داشته باشند.

وی در پایان تقدیر از دانش آموزان و فرهنگیان برتر کتابخوان و مولف مناطق، توزیع کتاب در مناطق استان، پالایش کتابخانه های مدارس، برپایی ایستگاه های جشن اهدای کتاب و برگزاری مسابقات انشاء نویسی با موضوع کتاب را از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته کتاب در سطح استان برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار