برگزاری نشست تخصصی بررسی تطبیقی تاثیرات زبان فارسی و عربی بر زبان مالایی دردانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر

اسلامشهر(پانا) - باحضور استاد ممتاز کشور مالزی، نشست تخصصی «بررسی تطبیقی تاثیرات زبان فارسی و عربی بر زبان مالایی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۸۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست تخصصی بررسی تطبیقی تاثیرات زبان فارسی و عربی بر زبان مالایی دردانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر

در این نشست تخصصی پروفسور محمد بخاری لوبیس استاد ممتاز کشور مالزی در سخنانی به نتایج پژوهش‌های خود در خصوص نفوذفرهنگ ایرانی و زبان فارسی در فرهنگ و زبان مالایی اشاره و از نقش برجسته زبان فارسی، وشاعران و اندیشمندان فارسی زبان، در زبان و فرهنگ مالایی سخن گفت.

او در ابتدا به تاریخچه کشور مالزی پیش از سلطه اسلام و پس از آن اشاره نمودو اظهار داشت: قبل ازآمدن اسلام، منطقه تحت تاثیر سلطه هند و ادبیات هندی بوده ،ولی پس از اسلام، الفبای نوشتاری وخط مالایی تحت تاثیر تمدن اسلام تغییر کرده و از الفبای عربی و فارسی بهره گرفت.

این پژوهشگر ادبیات مالایی با بیان مثالهای متعددی در دو بخش معانی مشترک لغات وتغییر معنی اثرات بسیار زیاد زبان و ادبیات فارسی در زبان مالایی (جاوایی) اشاره کرد.

او همچنین به شیوه و سبک آموزشی و تربیتی منطقه سوندای اندونزی در آموزش زبان عربی به کودکان اشاره کرد و آن را برگرفته از فرهنگ آموزشی گذشته ایران و کاملاً منطبق با مکتب خانه هایایرانی در آموزش قلمداد کرد.

پروفسور بخاری بر وجود ظرفیتهای ویژه در زبان فارسی جهت تدوین قوانین مشخص برای آیندگان کشور مالزی و زبان مالایی تاکید و خواستار بهره گیری از آن شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار