معاون پرورشی آموزش و پرورش هرمزگان:

23 هزار دانش آموز هرمزگان حافظ جزء سی قرآن کریم شدند

هرمزگان(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در سال تحصیلی گذشته 85 هزار دانش آموز در طرح حفظ جزء سی قرآن کریم شرکت کردند که در نهایت از 26 هزار شرکت کننده در آزمون پایانی، 23 هزار نفر موفق به حفظ جزء سی قرآن کریم شدند.

کد مطلب: ۹۶۸۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
23 هزار دانش آموز هرمزگان حافظ جزء سی قرآن کریم شدند

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، احمد مهرانی با بیان اینکه امروزه جوامع مبرم برای رجوع به آموزه های دینی و الهی دارند، اظهار داشت: نماز و عترت به مثابه دو مسیر و چراغ هدایت برای رسیدن انسان به کمال است که باید مورد توجه دولت ها وجوامع امروزی قرار گیرد.

وی افزود: در نظام تحول بنیادین آموزش و پرورش که به تربیت ساحت های ششگانه تأکید دارد، ساحت اعتقادی و دینی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که مدارس در زمینه قرآن، نماز و عترت باید برنامه ریزی مشخصی داشته باشند.

مهرانی نخستین اولویت فعالیت های دینی و قرآنی مدارس را حفظ جزء سی قرآن کریم عنوان کرد و گفت: مطابق بخشنامه وزارتی سال تحصیلی گذشته و مطابق منویات مقام معظم رهبری و تأکید بر تربیت 10 میلیون حافظ جزء سی قرآن کریم، نهضت ملی حفظ جزء 30 قرآن کریم در آموزش و پرورش شکل گرفت.

معاون فرهنگی و پرورشی استان هرمزگان اضافه کرد: در فراخوان این طرح با اولویت مدارس دوره ابتدائی استان هرمزگان، 85 هزار دانش آموز ثبت نام اولیه را انجام دادند که مطابق برنامه آموزشی وزارت آموزش و پرورش به حفظ جزء30 قرآن کریم پرداختند.

مهرانی ادامه داد: 26 هزار دانش آموز سراسر استان هرمزگان توانستند با تکمیل حفظ جزء 30 به آزمون پایانی راه پیدا کنند که در نهایت 23 هزار دانش آموز استان موفق به حفظ جزء 30 قرآن کریم شدند.

این مسئول به سهمیه حافظان قرآن برای ورود به مدارس خاص سخن گفت و افزود: درراستای تشویق هرچه بیشتر دانش آموزان به حفظ قرآن، دانش آموزان حافظ از 25 درصد امتیاز ورود به مدارس خاص از جمله تیزهوشان و 15 درصد امتیاز ورود به مدارس شاهد برخوردار می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار