سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران خبر داد:تبدیل کتابخانه‌ها به باشگاه‌های فرهنگی عمومی و چند منظوره

شهرری (پانا) - سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران گفت: ۸۰۰ عنوان برنامه متنوع فرهنگی و اجتماعی طی بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در سطح یکصدو پنجاه کتابخانه عمومی استان تهران برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۸۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران خبر داد:تبدیل کتابخانه‌ها به باشگاه‌های فرهنگی عمومی و چند منظوره

محمدهادی ناصری طاهری سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در حاشیه تجدید میثاق کارکنان کتابخانه‌های استان تهران با آرمان‌های امام راحل اظهار داشت: برنامه‌های ما شامل رونمایی از کتاب، جلسه نقد و بررسی کتاب، مسابقات کتاب‌خوانی، جلسات قرآن و نهج‌البلاغه، برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی، برنامه‌های بخش کودک و نوجوان است.

او با اشاره به اینکه بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی کشور از ۲۳ تا سی ام آبان نو وهشت برگزار می شود گفت : تجلیل از کتابداران و کتابخوانان نمونه و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از دیگر برنامه‌های این هفته محسوب می شود.

محمد هادی ناصری طاهری در ادامه افزود : سه کتابخانه عمومی طی هفته کتاب و کتابخوانی در سطح استان تهران به بهره برداری می رسد و همچنین در هفته اول آذر ماه نیز یک کتابخانه سیار در روستای اسلام آباد جاده نظامی شهرستان ری آغاز به کار خواهد کرد.

او با بیان اینکه منابع کتابخانه‌های عمومی استان تهران در سال جاری به دلیل مشکلات بودجه‌ای و گرانی کاغذ مانند سال‌های گذشته به روز رسانی نشده عنوان کرد : مشکلات مالی تامین منابع به روز کتابخانه با تلاش وزارت ارشاد به پایان رسید و تا سه ماه آینده تمامی منابع به روز رسانی خواهد شد.

طاهری یادآور شد: نهاد کتابخانه‌های کشور براساس وظیفه سازمانی و برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی طی سال‌های گذشته در فواصل منظم تمامی منابع کتابخانه‌ها را به روز رسانی کرده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در بخش دیگر سخنان خود به تبدیل کتابخانه‌ها به باشگاه‌های فرهنگی عمومی و چند منظوره گفت : امسال به دلیل اجرای این طرح و همچنین امانت گرفتن کتاب آمار استقبال مردم از کتابخانه‌ها بسیار بالا رفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار