معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد: شناسایی استعدادهای دانش آموزان در بستر مسابقات فرهنگی و هنری و قرآنی

خلاقیت، تخصص و آگاهی لازمه فعالیت در حوزه پرورشی هستند

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: مسابقات، فرهنگی و هنری و قرآنی در مدارس باید به گونه ای برگزار شود که همه دانش آموزان بتوانند شرکت کرده و با یکدیگر رقابت کنند.

کد مطلب: ۹۶۸۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد: شناسایی استعدادهای دانش آموزان در بستر مسابقات فرهنگی و هنری و قرآنی

طاهر علمی در آیین تجلیل از فعالین و نام آوران مسابقات کشوری و استانی فرهنگی و هنری و قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در خانه معلم شماره 2 خطاب به معاونین پرورشی نواحی و مناطق گفت: مسابقات، فرهنگی و هنری و قرآنی در مدارس باید به گونه ای برگزار شود که همه دانش آموزان بتوانند شرکت کرده و با یکدیگر رقابت کنند و از بین آن ها استعدادهای برترشناسایی و پرورش داده شوند و به گونه ای نباشد که فقط استعداد هایی که قبلا در خارج از مدرسه کشف شده اند در مسابقات حضور یابند.

وی افزود: برنامه های فرهنگی و هنری و قرآنی جدا از هم هستند و هرکدام برنامه ریزی های خاص خود را لازم دارند و در این راستا انتظار این است که مدیران مدارس در ابتدای سال تحصیلی برنامه های فرهنگی و هنری و قرآنی را ارزیابی کنند و برای اجرای این برنامه ها در مدارس برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: ثبت نام 220 هزار دانش آموز برای حفظ جزء سی ام قرآن در استان دستاورد کمی نیست و استان های فعال در بخش قرآنی موفق به ثبت نام این تعداد دانش آموز نشده اند ولی این کافی نیست بلکه باید با برنامه های عمیق و به صورت مجدانه وارد میدان عمل شد و به گونه ای برنامه ریزی کرد که همه این ثبت نام کنندگان جزء سی قرآن را حفظ کنند.

علمی در ادامه با بیان این که خلاقیت انسان را از حالت روزمرگی خارج می کند، گفت: خلاقیت یکی از ویژگی های بارز معلمان، مدیران، معاونان و کارشناسان است و اهمیت این امر در کار پرورشی نیز دو چندان است و موتور انرژی زا برای دستگاه است.

وی با بیان این که نبود خلاقیت از عدم اعتماد به نفس، ترس از شکست، تمایل به همرنگی و عدم تمرکز ذهنی ناشی می شود، افزود: خلاقیت فقط خاص معلم و معاون نیست بلکه باید از تمامی فکر و ایده ها حتی ایده های دانش آموزی بهره برد و آن ها را تبدیل به عمل موثر کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اضافه کرد: فعالیت های پرورشی مانند دوچرخه است که وقتی پایدار است که به حرکت درآید پس برای ایجاد نشاط و پویایی در کارهای پرورشی مدام باید حرکت کرد.

علمی، داشتن آگاهی کافی ازبرنامه های پرورشی را لازمه فعالیت در این حوزه اعلام کرد و گفت: آگاهی از ساختار یعنی هوشمند بودن و به عنوان سرباز فعالیت های پرورشی به گونه ای برنامه ها را پیش برد که مانع پیشرفت دستگاه نشد.

وی در ادامه به برخی برنامه های مهم معاونت پرورشی بر اساس سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: کانون های فرهنگی و تربیتی به عنوان مکمل برنامه های آموزشی وغنی ساز اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال هستند لذا باید مورد توجه جدی باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: طرح یاریگران زندگی یکی از برنامه های مهم معاونت پرورشی برای ارتقاء سلامت روانی وآگاه سازی عمومی دانش آموزان، اولیاء و فرهنگیان در جهت پیش گیری از روی آوردن به مواد مخدر است و لازم است امسال به طور جد به این برنامه توجه کرد.

علمی بیان کرد: برنامه هایی همچون اجلاسیه نماز و یادواره های شهدا درطول سال تحصیلی برگزار شوند تا دانش آموزان درباره شهدا تحقیق کنند و با شخصیت وویژگی های اخلاقی و رفتاری آن ها آن ها شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار