صیدلو: یکی از ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) اعتماد و واگذاری مسولیت به جوانان است

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مانور تشکیلاتی گام دوم انقلاب سازمان دانش‌آموزی در شهرستان پاکدشت همدلی را مهمترین دستاورد هفته وحدت عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۶۸۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
صیدلو: یکی از ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) اعتماد و واگذاری مسولیت به جوانان است

محمد صیدلو، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مانور تشکیلاتی گام دوم انقلاب که با حضور 1200پیشتاز درورزشگاه سرپوشیده مجتمع ورزشی حضرت علی بن ابیطالب علیه‌السلام شهرستان پاکدشت برگزار شد، ضمن تقدیر از مسئولین برگزاری این همایش با اشاره به شادابی و نشاط دختران و حضور آنها در این گردهمایی، گفت: امروز شور و نشاط و انرژی دختران عزیز ایران اسلامی مثال‌زدنی است و امید آن داریم که در پس این شادی و نشاط و هماهنگی و نظم ان‌شاالله آینده این عزیزان نیز، با آینده‌ای درخشان برای ایران اسلامی رقم خواهد خورد که خود آنان فراهم خواهند آورد.

وی ضمن تقدیر از میزبانی شایسته پاکدشت در برگزاری این رویداد مهم دانش‌آموزی و تقدیر از حضور دکتر فرحناز مینایی‌پور مشاور وزیر و تلاش‌های آنان در جهت پیگیری حقوق زنان و دختران ایران زمین، افزود: امروز ایشان در وزارت آموزش و پرورش پیگیر به کار گرفتن ظرفیت‌های موجود زنان و دختران ایران زمین هستند.

صیدلو گفت: امروز، حسی که از نظم دانش‌آموزان و برگزارکنندگان این همایش به من دست داد به یقین به همه عزیزانی که در این جلسه شرف حضور دارند نیز دست داده است و همه ما از این که این صحنه‌های شکوهمند را به چشم می‌بینیم بسیار خوشحال هستیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به نزدیک بودن هفته وحدت و میلاد شکوهمند حضرت ختمی مرتبت (ص)، اظهار داشت: امروز تمامی دشمنان اسلام و نه تنها دشمنان ایران، همه تنها یک موضوع را با اعتقاد و جدیت دنبال می‌کنند و آن ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی است، هفته وحدت برای مقابله با تفکر شوم دشمنان است که قصد جدایی میان مسلمانان را دارند.

این مقام مسئول وحدت را یکی از مهمترین ارکان حکومت اسلامی دانسته و با اذعان به اینکه یکی از مهمترین جلوه‌های وحدت در جامعه امروز آن چیزی است که در همایش بزرگ دانش‌آموزی پیشتازان به چشم می‌آید، تصریح کرد: اگر شما در جایی که من ایستاده‌ام و صحبت می‌کنم بودید و می‌خواستید این جمع را توصیف کنید، حتماً یک واژه را به کار خواهید برد و آن نظم، یگانگی و هماهنگی موجود در میان دانش‌آموزان است.

مدیر کل آموزش و پرورش در شهرستانهای استان تهران با اذعان به این امر که اگر هماهنگی در میان افراد وجود نداشته باشد، زیبایی‌های ارتباط میان آن به چشم نخواهد آمد، تأکید کرد: آن چیز که موجب شده است ما حس بسیار خوبی نسبت به این گردهمایی باشکوه داشته باشیم این است که نظم و هماهنگی این جمع عزیز و دوست داشتنی به چشم زیبا می‌آید.
وی با اذعان به این امر که تک تک دانش‌آموزان حاضر در این جلسه تفاوت‌های بارز بسیاری با یکدیگر دارند و این تفاوت‌ها با نگاهی سطحی در میان دانش‌آموزان به دست آنان خواهد آمد، گفت: این تفاوت‌ها زمانی که از بالا رصد می‌شود و از جایگاه که من ایستاده ام جز یکپارچگی و همدلی و نظم چیزی به چشم نمی‌آید.

وی در ادامه با اشاره به این که اگر بنا بود که در این جمع هر فرد برای نشان دادن خویش از ویژگیهای مثبت خود سخن بگوید و برای به نمایش گذاشته شدن این ویژگی‌ها به ویژگی‌های منفی دیگران اشاره کند، نظم دیگر به چشم نمی‌آمد، افزود:همه شما تفاوت‌های موجود در میان خویش را کنار گذاشتید و به ویژگی‌های مشترک نگاه کردید تا توانستید این جمع باشکوه را رقم بزنید.

صیدلو همدلی را مهم‌ترین پیام هفته وحدت برشمرده و افزود: ولادت نبی مکرم اسلام(ص) دارای پیامی بسیار ارزشمند است که امروز شکوه صفهای موجود در میان شما دانش‌آموزان یکی از این پیام‌ها است، زیرا تمامی پیام‌های موجود در این گردهمایی بزرگ برگرفته از آموزه‌های دینی ما است و این حاصل زحمات رسول مهربانی‌هاست که باعث شد تا هم این پیام‌ها به گوش جهانیان برساند.

وی مهربانی، دیانت، معنویت همکاری، نوع‌دوستی، شجاعت و دلیری را از مهمترین پیام‌های دینی برشمرد و تصریح کرد: حضرت رسول (ع) و امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند خطاب به جوانان امت من بگو که برای دوران پیری از دوران جوانی بهره بگیرند و ره توشه جمع کنند و این بدان معناست که ما در سنین نوجوانی و جوانی استعدادهای در وجود داریم که اگر قدر آنها را بدانیم می‌توانیم از آنها به عنوان سرمایه‌های مهمی برای دوران پیش روی زندگی ذخیره کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به فرمایش حضرت رسول اکرم (ص) که می فرمایند "یادگرفتن و آموختن در دوران جوانی مانند نوشتن بر روی سنگ است و در دوران پیری مانند نوشتن بر روی آب"، تأکید کرد: بدانید آنچه امروز می‌آموزید مانند کتیبه‌ای است که بر روی سنگ نوشته می‌شود و اگر مرور زمان شما را با سن و سال پیری و میانسالی مواجه کند بتوانید از اندوخته‌های امروز خود بهره‌مند شوید.

وی با اشاره به فرمایش حضرت رسول اکرم (ص) می فرمایند: در زمانی که من مبعوث شدم، اولین کسانی که صحبت‌های مرا فهمیدند و حرف‌های مرا گوش دادند و به من پیوستند، جوانان بودند"، افزود: پس از فتح مکه، ایشان یک جوان را برای اداره امور این شهر به کار گماشته‌اندو با اینکار به مردم بفهمانند که می‌توان به ظرفیت‌های موجود در جوانان تکیه کرد و از آنها در مسائل مهم بهره گرفت.

صیدلو در پایان خطاب به دانش‌آموزان دختر شهرستان پاکدشت، تأکید کرد: من به عنوان پدری که از موهبت داشتن دختر بهره‌مند است، می‌دانم که چه افتخاری شامل حال خانواده‌های خوب شماست.

/خبرنگار: امین کربچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار