آغاز فاز دوم واردات روغن خام آفتابگردان از روسیه

ساری (پانا) - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران اعلام کرد که فاز دوم واردات روغن خام خوراکی آفتابگردان توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران از طریق بنادر امیرآباد و انزلی انجام می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۸۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فاز دوم واردات روغن خام آفتابگردان از روسیه

سید محمد جعفری گفت: پنجشنبه 23 آبانماه اولین محموله از فاز دوم واردات روغن خام خوراکی آفتابگردان از طریق کشتی تجاری ولگاترانس 2701 با ظرفیت 5 هزار تن به صورت فله از روسیه وارد بندر امیرآباد خواهد شد و فرآیند ترخیص آن توسط کارشناسان اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران صورت می پذیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران همچنین افزود: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته، در این فاز 33 هزار تن روغن خام خوراکی آفتابگردان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران از کشور روسیه وارد خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: این میزان واردات روغن خام خوراکی آفتابگردان برای تامین بخشی از ذخایر استراتژیک کشور می باشد.

جعفری با اشاره به مزایای اجرای عملیـات واردات و ذخیره سازی روغن نباتی خام در استان مازندران اظهار داشت: ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در منطقه و فعال سازی کارخانجات و صنایع مرتبط با آن از مزایای این طرح می باشد.

او در پایان خاطرنشان کرد: فاز اول واردات روغن خام خوراکی آفتابگردان از روسیه به میزان 65 هزار تن توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران و از طریق بندر امیرآباد به صورت کامل انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار