رئیس آموزش و پرورش پیربکران:مهارت باعث کارآفرینی و کسب و کار می شود

پیربکران (پانا) - در راستای معرفی رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش نمایشگاه ایران مهارت در دبیرستان نیک اندیش منطقه پیربکران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۸۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس آموزش و پرورش پیربکران:مهارت باعث کارآفرینی و کسب و کار می شود

رئیس اداره در نمایشگاه ایران مهارت خطاب به دانش آموزان و اولیای آنها بیان داشت: طرح ایران مهارت برای کلیه مدارس غیرانتفاعی و 20 درصد مدارس دولتی است. در این طرح ابتدا معرفی برخی رشته ها انجام می شود و دانش آموزان بر اساس علاقه، توانایی و استعداد خود و مشارکت و همکاری خانواده ها در رشته مورد نظر ثبت نام می کنند. این طرح در راستای شعار وزارت آموزش و پرورش" هر ایرانی باید یک مهارت بلد باشد"، می باشد. متولی آموزش مهارت سازمان فنی حرفه ای است. ما در آموزش و پرورش در رشته های کاردانش و فنی حرفه ای متولی امر آموزش مهارت هستیم که مهارت های ما توسط سازمان فنی حرفه ای تایید می شود.

مجتبی سهرابی افزود: علت این که در دوره اول متوسطه این طرح آموزش داده می شود این است که در دوره اول متوسطه دانش آموز باید در طول 3 سال هم حرفه ها را خوب بشناسد و هم استعداد علمی و دست ورزی ومهارت را. دانش آموز باید تصمیم بگیرد آینده خود را در چه مسیری می خواهد قرار دهد.

رئیس اداره ادامه داد: گروهی از دانش آموزان هم درس می خوانند و هم رشته شغلی خود را انتخاب می کنند و در این راستا مهارت لازم را کسب می کنند. ولی تعدادی از دانش آموزان سر در گم هستند و وظیفه همکاران و خانواده ها هدایت آنها است که متاسفانه در امر هدایت، خیلی از خانواده ها دخالت می کنند. در حالی که استعداد در علاقه و انتخاب رشته تاثیر دارد. در این 3 سال بچه ها باید هم از نظر علمی و هم از نظر شناخت رشته ها قوی شوند و طرحی مثل طرح امروز، برخی رشته ها را بصورت نمایشگاهی و نمادین به شما معرفی می کند. بچه ها می توانند در حین درس خواندن بر اساس علاقه خود یک مهارت را یاد بگیرند.

وی در پایان به اولیا توصیه کرد: مهارت باعث کارآفرینی و کسب و کار می شود. طرح ایران مهارت معرفی مشاغل را دارد و فرزندان را جهت یادگیری مهارت در طول سال تحصیلی تشویق کنید. در ادامه فرزند را تشویق کنید در اوقات فراغت در تابستان مهارت یاد گرفته شده را بصورت تکمیلی بیاموزد. فضا، فضای آماده ای است. فقط فرصت ها نباید از بین رود. بیشتر وقت آزاد دانش آموزان در اختیار والدین است که والدین با مدیریت زمان می توانند برای اوقات آنها بهترین برنامه ریزی را انجام دهند. استفاده از فرصت یعنی رقم زدن آینده خوب و درخشان.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار