مرکز پیوند قلب در کرمانشاه راه اندازی می شود

کرمانشاه (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آیین افتتاح بیمارستان سوختگی گلستان از راه اندازی مرکز پیوند قلب در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه خبرداد.

کد مطلب: ۹۶۸۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مرکز پیوند قلب در کرمانشاه راه اندازی می شود

محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه دو مرکز پیوند مغز استخوان و پیوند کلیه هم اکنون در بیمارستان امام رضا (ع) فعال است گفت:در دو ماه آینده مرکز پیوند قلب نیز در این مجتمع درمانی راه اندازی میشود.

وی در ادامه بیان کرد: بیمارستان سوختگی با توجه به مشکلاتی که پیمانکار پروژه داشت ساخت آن به درازا کشید اما نهایتا با همکاری دادستان فسخ قرارداد پیمانکار صورت گرفت.

محمودرضا مرادی افزود: با فسخ قرارداد، طی یک سال گذشته کار جهادی برای تکمیل این بیمارستان صورت گرفت و نهایتا امروز شاهد افتتاح این بیمارستان هستیم.

به گفته وی این بیمارستان ۵۰ تخت خوابی بوده که ۳۸ تخت آن تخت جراحی و بستری بوده و ۱۲ تخت آن BICU است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه بیمارستان امام رضا(ع) یکی از مهم ترین مراکز درمانی غرب کشور است گفت: در حال حاضر چهار مجموعه درمانی شامل: خود بیمارستان امام رضا (ع)، بیمارستان سوختگی "گلستان"، بیمارستان درمان بیماران سل مقاوم به درمان "نسیم" و بیمارستان جامع سرطان در این مرکز فعالیت دارد و یا در حال راه اندازی است.

وی افزود: با افتتاح کامل چهار مجموعه در نهایت بیش از ۱۰۰۰ تخت در این مرکز فعال میشود.

رئیس دانشگاه عنوان کرد: در این بیمارستان 200 پزشک متخصص و فوق تخصص فعالیت دارند و در مجموع 2600 نیرو در 24 بخش تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در زلزله اقدامات خوبی انجام شد گفت: در آن زمان تجربیات خوبی برای مجموعه بهداشت و درمان استان به دست آمد.

محمودرضا مرادی عنوان کرد:در کنار خانه ها و مراکز بهداشتی، بیمارستان های ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب و نیز بیمارستان تازه ساز اسلام آبادغرب در این زلزله دچار خسارت شدند که پیگیری ها جدی برای افتتاح و تکمیل آنها نیاز است.

وی اظهار داشت: ساخت بیمارستان 96 تختخوابی در اسلام آبادغرب توسط بانک های خصوصی تا مرحله گودبرداری پیش رفته و با توجه به مشکلات ارز، بانک ها از ادامه آن پا پس کشیده‌اند که تقاضا داریم وضعیت این بیمارستان هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

به گفته وی در زلزله 50 خانه بهداشت تخریب شد که از این تعداد تاکنون 43 مرکز احداث و تحویل شده و مابقی که توسط خیرین در حال ساخت است، به خاطر مشکلات نرخ ارز فعلا کارشان باقی مانده که در ماههای آینده آنها نیز تحویل می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار